مطالب عمومی

وبسایت عبری‌زبان: محتوای ضد اسرائیلی از کتب درسی عربستان حذف شده است

مطابق با”میزان«- سایت اسرائیلی «وینت» در گزارشی نوشت از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان، محتوای برنامه درسی نیز تغییر کرده و تمامی مفاهیم ضد یهودی و اسرائیلی حذف شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سایت اسرائیلی و به نقل از پایگاه خبری عربی I24 نیوز، در گزارش واینت آمده است: «اشاره به یهودیان به عنوان میمون و خوک شیطان پرست و همچنین مطالبی که آنها را خائن و قسم خورده می خواند حذف شده است. دشمنان.” اسلام منعکس می کند».

این وب سایت در گزارشی نوشت که این مطالب ضد اسرائیلی حذف شده است، همچنان مطالبی درباره «استفاده صهیونیست ها از زنان، مواد مخدر و رسانه ها برای دستیابی به اهداف و توطئه ها با توجه به برنامه اسرائیل برای بستن مرزهای خود برای گسترش. نیل وجود دارد. رودخانه ای در مصر تا فرات در عراق.

این مقاله بر اساس یافته های IMPACT-SE، یک موسسه بین المللی سیاست و تحقیقات در لندن، (نزدیک اسرائیل) است و تغییراتی را نشان می دهد که در حدود 300 کتاب درسی عربستان سعودی در اسرائیل در پنج سال گذشته رخ داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که عربستان شعر علیه شهرک‌های یهودی در فلسطین را از برنامه درسی حذف کرده و تمرینی را که از دانش‌آموزان می‌خواهد ادعاهای صهیونیست‌ها درباره رابطه خود با فلسطین را رد کنند، لغو کرده است.

موسسه بین المللی تحقیقات و سیاست IMPACT-SE در بخشی از یافته های خود خاطرنشان کرده است که «اتهام آتش زدن مسجد الاقصی توسط اسرائیل در سال 1969» از کتاب درسی حذف شده است. با توجه به جنگ شش روزه، دلیل شروع جنگ و تمایل اسرائیل به تسلط بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و چاه های نفت شبه جزیره سینا نیز از کتاب های درسی حذف شده است.

سی ان ان آمریکایی نیز در 10 ژوئن گذشته در وب سایت خود نوشت: “کتاب های درسی در عربستان سعودی تغییر کرده اند. محققان در مطالعه خود متوجه تعدیل تدریجی در موضوعات مختلف از نقش های جنسیتی گرفته تا ترویج مدارا و تساهل (در کتاب های درسی عربستان) شده اند.

موسسه نظارت بر صلح فرهنگی و تساهل در آموزش مدارس که بر نحوه نمایش اسرائیل و یهودیان در کتاب‌های درسی نظارت می‌کند، سال گذشته نیز در گزارشی نوشت: «تقریباً تمام نمونه‌هایی از تصاویر منفی مسیحیان و یهودیان» از جدیدترین کتاب‌های درسی در عربستان سعودی. حذف کرده اند. بر اساس این نظرسنجی، از جمله مصادیق مهمی که از کتاب های درسی حذف شد، این تصور بود که «یهودیان و مسیحیان دشمنان اسلام هستند» یا «یهودیان و مسیحیان به دلیل تخریب یا تخریب تورات و انجیل مورد انتقاد قرار می گیرند».

دکمه بازگشت به بالا