مطالب عمومی

توضیح انصارالله درباره دیدار با آمریکایی‌ها

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: “ما با مقامات آمریکایی در پادشاهی عمان دیدار نکردیم ، اما از طریق حزب عمانی با او تماس گرفتیم.” ما هیچ ارتباط مستقیمی با ایالات متحده نداریم و در مورد راه حل بحران یمن از طریق کانال برادران عمانی به ما گفته شده است.

وی افزود: ما ایالات متحده را به عنوان دشمن در حال شلیك تیر به یمن در نظر می گیریم و به آمریكایی ها گفته ایم كه با خصومت و محاصره با زور با دشمن خواهیم جنگید.

عبدالسلام در مورد جنگ در مارم ، یمن گفت: مارب بخشی از جنگ علیه تجاوز است و ما آن را یک جبهه نظامی و یک نقطه نبرد با استانهای همسایه می دانیم.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از دو مقام اطلاعاتی اظهار داشت كه مقامات ارشد آمریكایی برای اولین بار مستقیماً با مقامات حوثی در عمان ملاقات كرده اند.

رویترز گزارش داد که مذاکرات ، که توسط هیچ یک از طرفین اعلام نشده است ، در تاریخ 26 فوریه بین نماینده ویژه ایالات متحده در یمن تیموتی لندر کینگ و محمد عبدالسلام ، مذاکره کنندگان حوثی در مسقط انجام شد.

رویترز به نقل از منابع گفت که دیدار در مسقط بخشی از سیاست چوب و هویج رئیس جمهور آمریکا بود.

به گزارش رویترز ، لندر کینگ پس از دیدار با مقامات سعودی و سازمان ملل در ریاض با عبدالسلام در مسقط دیدار کرد. وی همچنین در تورهای منطقه ای به کویت ، امارات و قطر سفر کرد.

به گفته منابع رسمی ، لندر کینگ حوثی ها را گرفت تا بر بار بیش از حد غلبه نکند ، و خواست که به طور فعال در مذاکرات ریاض در زمینه آتش بس شرکت کند.

عبدالسلام سخنگوی انصارالله در گفتگو با اسپوتنیک با رد ادعای رویترز گفت.

311311

دکمه بازگشت به بالا