مطالب عمومی

واکنش انصارالله یمن به اعزام نیروهای انگلیسی به عربستان

انصارالله سخنگوی یمن گفت: هیچ نیرویی به جز پایان جنگ علیه یمن و آشتی با متحدانش نمی تواند از عربستان سعودی محافظت کند.

به گزارش مشرق نیوز ، انصارالله محمد عبدالسلام سخنگوی یمن گفت: “سلاح های آمریکایی یا انگلیسی و همچنین هر نیرو دیگری نمی تواند چتری برای محافظت از رژیم متجاوز سعودی فراهم کند ، بلکه فقط با توقف حمله است.” “این یمن بود و محاصره ای را كه عربستان سعودی می تواند به امنیت از دست رفته خود برسد برداشته است.”

پیش از این مستقلین گزارش داده بودند كه انگلیس پس از حمله انصارالله یمن در تاسیسات نفتی آرامكو ، به طور مخفیانه نیروهای خود را برای محافظت از مناطق نفتی این كشور به عربستان سعودی می فرستد.

به گفته این روزنامه ، دولت انگلیس بدون اطلاع مجلس و افکار عمومی این کار را انجام داده است.

ایندیپندنت نوشت که این اقدام هنگامی انجام شد که دادگاه عالی انگلیس قانونی را برای ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی تصویب کرد و گسترش لندن نقض قانون توسط دولت نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون بود.

بر اساس این گزارش ، این اقدام دولت انگلیس موجب انتقاد دولتها در پارلمان شد و دولت جانسون را به عدم توانایی نظارت و اقدامات لازم متهم كرد. “رابطه سمی” بین دولت های انگلیس و عربستان مانند نفت و یک دیکتاتور است.

در مقابل ، وزیر دفاع انگلیس سعی کرد این اقدام را توجیه کند و گفت که میدان نفتی “زیرساخت اقتصادی مهمی” است و باید با همکاری نیروهای بین المللی ، نیروهای انگلیسی را از حملات هواپیماهای بدون سرنشین محافظت کند. .

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا