مطالب میجیک

سرمربی یونانی بسکتبال زنان: پیشنهاد داده‌ام از ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم/ هدف صعود است

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: از حضورم در ایران بسیار خوشحال و هیجان زده هستم، برای کشور و تمدن احترام قائل هستم و افتخار را دیده ام.

به گزارش میجیک، فدراسیون بسکتبال ایران النی کاپوجیانی یونانی را برای هدایت تیم ملی بسکتبال بانوان انتخاب کرد.

کاپوچیانی در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و درباره حضورش در ایران گفت: از حضورم در ایران بسیار خوشحال و هیجان زده هستم. من برای کشور و تمدن شما احترام قائلم و می بینم. به دلیل پیشنهاد بسکتبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی دسته دوم آسیا اینجا هستم. خوشحالم که در ایران هستم و از مهمان نوازی شما سپاسگزارم. سعی می کنم از بهترین راه برای هدایت تیم ملی استفاده کنم. هدف صعود است و تمام تلاشم را خواهم کرد.

وی درباره شروع کارش با 15 بازیکن در حالی که ایران بازیکن بیشتری دارد، گفت: در اردوی تیم ملی دو گروه داریم، یک گروه باتجربه و یک گروه جوان. حدود 22 نفر بودیم و دو دسته بودیم، اما من سرپرستی هر دو گروه را برعهده داشتم. همه استعداد دارند. تمرین همزمان هر دو گروه سخت است. 15 نفری که در حال حاضر تمام تلاش خود را می کنند تا در یکی دو هفته آینده فرصت اضافه کردن افراد بیشتری را داشته باشیم.

وی در خصوص آشنایی با بازیکنان ایرانی و نحوه دعوت آنها به تیم ملی بسکتبال گفت: یک سال پیش در لبنان بودم و تیم بهمن را آنجا دیدیم. شناخت نسبی از بازیکنان به دست آوردم. من خودم باید اطلاعات را بدست بیاورم. شاید بازی به سبک اروپایی نباشد اما بسکتبال را دوست دارند. بازیکنان بزرگی هستند که برای تمرین آنها به زمان نیاز داریم.

وی درباره قرارداد گفت: قطعا باید تیم را به مسابقات برسانم و برنامه ام در ایران کوتاه مدت است. اکنون تمرکز من روی این رقابت است.

کاپوجیانی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم ملی گفت: اردوی ملی پوشان و اردو را دیدم. مربیان نیز به همین ترتیب انتخاب می شوند. مربی هم در این زمینه خوب و کمک کننده است.

در پاسخ به این سوال که آیا هدف شما از قبول هدایت تیم ایران فقط صعود به لیگ دسته اول آسیا است یا می خواهید در دسته بانوان تاثیرگذار باشید، گفت: ماموریت من در اینجا هدایت تیم است. آسیا برای رسیدن به لیگ دسته اول سه ماه فرصت دارم بچه بسازم – بچه ها بهتر هستند و تضمین می کنم که تأثیر خوبی روی آنها بگذاریم که در آینده آنها تأثیر خواهد داشت. برنامه ما کوتاه مدت است و اگر زمان بیشتری داشتم، روند متفاوت بود.

این مربی یونانی درباره بازیکنان ایرانی گفت: بازیکنان بسیار خوب و منظم و همکاری هستند. البته باید عادت هایمان را تغییر دهیم. آنها مشتاق یادگیری هستند. من از شما دعوت می کنم به آموزش بیایید و تأثیر ما را ببینید.

وی در پاسخ به این سوال که زمان کوتاه آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چالشی نیست؟ او گفت: این یک چالش بزرگ است و به همین دلیل من اینجا هستم. اینکه چقدر سریع بازیکنان و کادرفنی را به این مرحله برسانیم یک چالش است و ما باید تمام تلاش خود را بکنیم.

این مربی یونانی درباره برنامه خود برای تقویت بدنی بازیکنان ایرانی اینطور گفت: من مربی بسکتبال هستم و شما خبرنگار. من به شما نمی گویم چه کار کنید. خودم هم بلدم تمرین کنم و بدنساز هم دارم. من حرفم را به آنها گفتم و آنها هم کار کردند. شاید بدنسازی کار من نباشد، اما همیشه نقاط ضعفم را به مربی بدنسازم خواهم گفت. ما با هم کار می کنیم و سه ماه فرصت داریم که قطعا زمان کمی است.

وی در پاسخ به این سوال که برای ساختن یک تیم قدرتمند چقدر زمان نیاز است، گفت: به تعداد مشخص و محدود بازیکن نیاز داریم. بازیکنان ما شاید اندازه بزرگی نداشته باشند، اما سرعت خوبی دارند. ایران استعداد بالایی دارد و این موضوع قطعا نیاز به یک برنامه بلندمدت دارد. ما هم تمام تلاش خود را می کنیم. اگر همه دختران، نه تنها بسکتبالیست های ملی، فرصت تماشای بسکتبال را داشته باشند، تجربه مهمی برای آنها خواهد بود.

کاپوجیانی درباره شناخت خود از بسکتبال آسیا و رقیبش ایران گفت: همه را نمی شناسم. من اردن، اندونزی و مالزی را بررسی کرده ام. تایلند میزبان است و تیم خوبی دارد. کار هم سخت است. من قزاقستان را به خوبی نمی شناسم، اما سعی می کنیم موثر کار کنیم. بسیاری از تیم های شرکت کننده در این مسابقات از بازیکنان دو ملیتی استفاده می کنند. مثلا اردن از بازیکنان دو ملیتی استفاده می کند، اگر ما هم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم خوب می شود. استفاده از آن را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز توصیه می کنم. شاید این اتفاق نیفتد، اما این عادلانه نیست که تیم من با بازیکنان ایرانی با یک تیم ملی پوش روبرو شود.

در پاسخ به این سوال که آیا با کاترینا، مربی سابق تیم دختر مهرام صحبت کرده اید، گفت: اگر چنین کاری نکرده بودم، حتما متوجه نمی شدم. حتما ازش میپرسم من اطلاعات زیادی در مورد ایران و چیزهای دیگر دارم.

سرمربی تیم ملی درباره عدم حضور شادی عبدالوند در تیم ملی و احتمال دعوت او در آینده گفت: جایی برای بازیکنی هست که بتواند کمک کند و با او همکاری خواهیم کرد.

وی درباره امکانات ایران برای بسکتبال بانوان و همچنین برنامه بازی های تدارکاتی گفت: یافتن رویدادهای تدارکاتی مشکل است. در اردن کمپ هست ولی شاید به خاطر ویزا نریم. ما دوست داریم بازی های تدارکاتی داشته باشیم. من خوشبین هستم و خبرهای خوبی از برخی رویدادهای تدارکاتی خواهید شنید. در مورد امکانات، سالن بدنسازی و فیزیوتراپی خوبی داریم. مواردی که درخواست کردم فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین چالش پس از ورود به ایران چیست، گفت: برای هر حرفه ای همه چیز می تواند چالش باشد. تیم ایران و تیم خودم در یونان یک چالش هستند. پس از پایان چالش، آنها باید در خانه بمانند. من هنوز جا نیفتاده ام روش برخورد من با چالش ها این است که انگیزه داشته باشم. من همیشه اینطور بوده ام و همیشه دوست داشته ام بهترین باشم. در غیر این صورت مجبور بودم در خانه بمانم که الان نمی خواهم.

کاپوجیانی درباره تفاوت سطح بسکتبال ایران و اروپا گفت: سطح بسکتبال اروپا واقعا با آسیا متفاوت است. بسکتبال در اروپا قوی تر است، برنامه طولانی تر است و محبوبیت این رشته نیز بیشتر است. اگر کسی در ایران سرمایه گذاری کند و صبور باشد از اروپا بهتر است. نیاز به زمان، برنامه ها و افراد متخصص در این زمینه دارد. سه سال پیش در لبنان بودم. بسکتبال اینجا فرقی نمی کند، اما ذهنیت و طرز فکر متفاوت است. بازیکنان ایرانی بسکتبال و تمرین را دوست دارند، اما شاید اطاعت و منیت آنها از قوانین سخت تر باشد. باید به نحوه آموزش برای اجرای قوانین بهتر توجه کنیم. اینجا کار کردن بهتر از لبنان است چون اطاعت بچه ها متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که یک آنالیزوری از یونان به تیم ملی اضافه می شود یا با تیم فعلی ادامه می دهد، گفت: من نیروها و کادرفنی خودم را دارم. بازی فقط در مورد تیراندازی نیست، بلکه در مورد گلزنی است. من به شخص خاصی نیاز ندارم در مسابقه تحلیل گران حضور دارند و در اینجا من خودم را تحلیل می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا