اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

طراحی داخلی خانه ویلایی کوچک

  اگر شما نیز نمی‌دانید که برای  طراحی داخلی خانه ویلایی خود باید چکاری انجام دهید تا فضا بزرگ‌تر بنظر برسد، این مقاله دقیقا برای شما است. چیدمان لوازم و کلا طراحی دکوراسیون خانه ویلایی کوچک با ویلا‌های بزرگ تفاوت بسیار زیادی دارد و اگر باید و نباید‌های آن را بدانید می‌توانید علاوه بر داشتن یک دکوراسیون چشم نواز، به کمک رعابت باید و نبایدها کاری کنید تا فضا بزرگ‌تر بنظر برسد.

در این مقاله 9 تکنیک موثر برای بزرگ‌تر دیده شدن و چیدمان و  دکوراسیون داخلی مغازه با ام دی اف معرفی می‌کنیم برای مثال برایتان توضیح می‌دهیم که چه نوع مبلمانی برای این فضاها مناسب است. حتی اینکه از چه اکسسوری‌ها و لوازم دکوری استفاده کنید، چه نوع میز ناهار خوری خریداری کنید و کلی نکته مهم و موثر دیگر، بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دکوراسیون خانه ویلایی ایرانی | دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

9 تکنیک برای دکوراسیون خانه ویلایی کوچک

قیمت طراحی داخلی مسکونی: اینکه فضای ویلای شما کوچک باشد اهمیتی ندارد، این نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه ویلایی کوچک است که زیبایی آن را افزایش می‌دهد. با دانستن تنها چند تکنیک ساده می‌توانید هم فضای شیک و لوکسی را ایجاد کنید و هم اینکه این کار را بدون اشغال کردن فضای بیشتر که باعث کوچک‌تر دیده شدن اتاق می‌شود، انجام دهید. در ادامه 9 مورد بسیار مهم و تاثیر گذار بر روی دکوراسیون خانه ویلایی کوچک را خدمتتان عرض کردیم.

استفاده از آینه برای فضاهای کوچک

استفاده از آینه در دکوراسیون خانه ویلایی کوچک چندین مزیت دارد که همگی درنهایت به برزگ‌تر دیده شدن فضا کمک می‌کنند. اول از همه آینه‌ها جز آن دسته از لوازم لوکس هستند و حضور آنها در دکوراسیون داخلی ویلا باعث جذابیت بیشتر نمای آن می‌شود. در وهله بعدی از آنجایی که منعکس کننده تصویر است، به فضا عمق و بعد بیشتری می‌دهد که همین موضوع سبب می‌شود تا کوچکی فضا به چشم نیاید.

 مانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، آینه‌ها هم از نظر ظاهری زیبا و شیک هستند، و هم اینکه فضا را به طور کلی تغییر داده‌اند و دیگر محدودیتی که دیوارها ایجاد کرده و فضا را کوچک کرده است را متوجه نمی‌شویم. برای دکوراسیون خانه ویلایی کوچک خود می‌توانید از انواع آینه‌ها استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما استفاده از آینه‌های بزرگ و قدی است که جلوه خاصی دارند.

ترکیب رنگی مناسب دکوراسیون خانه ویلایی کوچک

انتخاب یک پالت رنگی صحیح تاثیر بسیار زیادی در بزرگ و کوچک دیده شدن فضای ویلای شما دارند بنابراین نکاتی که گفته می‌شود را رعایت کنید تا یک دکوراسیون داخلی زیبا داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که برای پالت رنگی ویلای خود حداکثر باید از 4 رنگ که با یکدیگر هارمونی دارند استفاده کنید. برای درک بهتر این موضوع چن تصویری که در ادامه می‌بینید را بررسی کنید.

 انطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، پاکت رنگی محدود بسیار جذاب‌تر است نوع شلوغ آن است. ما نمی‌گوییم که رنگ‌ها را از زندگی خود حدف کنید، تنها حرف ما این است که اگر به دنبال یک دکوراسیون خانه ویلایی کوچک مدرن و لوکس هستید باید پالت رنگی محدودی انتخاب کنید. حال برای دکوراسیون ویلا چه رنگ‌های بیشتر مناسب است؟!

اغلب در ویلاها از چوب در جاهای مختلفی استفاده می‌شود، از این رو بهتر است رنگ‌هایی انتخاب کنید که با آن سازگار باشند برای مثال رنگ‌های گرم. رنگ‌های سرد نیز مانند سبز با رنگ گرم چوب همخوانی بسیار زیبایی دارد، گاهی ایجاد تضاد به خودی خود زیبا است.

استفاده از مبلمان با پایه های بلند

یکی دیگر از نکاتی که برای دکوراسیون خانه ویلایی کوچک خود باید رعایت کنید این است که از مبلمان بزرگ و چسبیده به کف پرهیز کنید. مبلمان با پایه‌های بلند نتنها از نظر زیبایی جذاب و خاص هستند، بلکه به بزرگ‌تر دیده شدن فضای پذیرایی شما کمک زیادی می‌کنند و درواقع به آن عمق می‌دهند.

 میز ناهار خوری مدرن در دکوراسیون خانه ویلایی کوچک

میز ناهار خوری یک عنصر جدا نشدنی از دکوراسیون داخلی است و نقش پر رنگی را نیز ایفا می‌کند. از این رو بهتر است کمی با حساسیت بیشتر برای اقدام کنید. این روزها مدل‌های متنوعی از میزهای ناهار خوری در بازار موجود است، اما در بین تنوعی که وجود دارد، میزهای ناهار خوری چوبی از گذشته محبوب‌ترین مدل‌ها بودند و خواهند بود. اگر قصد را دارید، موارد زیر که چند نمونه از جدیدترین مدل‌های میز ناهار خوری 2022 است را با دقت بررسی کنید.

میز ناهار خوری چوب و فلز

میز‌های ناهار خوری چوب و فلز مهم‌ترین ویژگی که دارند، این است که ترکیب دو عنصر متضاد هستند و علاوه بر داشتن یک جلوه بسیار خیره کننده‌، حس تعادل را در فضای ویلای شما ایجاد می‌کنند. در تصاویر زیر چند نمونه از این میزهای جذاب و خاص را مشاهده می‌کنید که ترند سال 2022 هستند. ترکیب عنصر سرد فلز و عنصر گرم چوب یک حس آرامش و تعادل را به بیننده منتقل می‌کنند.

 هنگام باید به دو موضوع مهم توجه داشته باشید. اولین مورد، نوع چوبی است که برای ساخت میز از آن استفاده شده، زیرا هر نوع چوبی برای ساخت میز ناهار خوری مناسب نیست و باید از بهترین و مرغوب‌ترین چوب استفاده شده باشد. دومین موضوع نیز جنس فلز بکار رفته در پایه‌های آن است. برای مثال تولیدی حرفه‌ای زیست استودیو از آهن برای ساخت پایه‌های میزها استفاده می‌کند که با یک پوشش ضد خش، ضد آب و ضد زنگ پوشیده شده است.

میز ناهار خوری چوب و رزین

میز ناهار خوری چوب و رزین یکی دیگر از جدیدترین مدل‌های میز ناهار خوری 2022 است که بسیار ترند و محبوب شده است. رزین اپوکسی یک ماده کاربردی است که این روزها در موارد بسیار زیاد و متنوعی از آن استفاده می‌شود. ترکیب این ماده زیبا با اسلب‌های چوب طبیعی و دست نخوره یک ترکیب بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند که هر ویلایی به آن نیاز دارد. در ادامه چند نمونه از این میزها را مشاهده می‌کنید که بسیار خاص و چشم نواز هستند.

 اگر به سبک‌های تلفیقی در دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید ما به شما را پیشنهاد می‌کنیم. البته این نوع از میزهای ناهار خوری برای هر نوع سبک دکوراسیونی از کلاسیک گرفته تا مدرن، مینیمال، سنتی و غیره مناسب است.

میز ناهار خوری روستیک

میزهای ناهار خوری روستیک درواقع جز دسته بندی میزهای ناهار خوری تمام چوب محسوب می‌شوند با این تفاوت که، چوبی که برای سطح آن استفاده می‌شود بسیار خاص و منحصر به فرد است. برای ساخت این میزهای ناهار خوری روستیک از برش‌های تنه درختان استفاده می‌کنند که برش نخورده باشد و تنها سطح آن را برای استفاده راحت‌تر صیقلی می‌کنند.

 برای باید به نوع چوب بکار رفته در آن دقت کنید زیرا هر نوع درختی، یک رنگ، یک طرح و یک مقاومت متفاوتی دارد که بر روی قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

استفاده از گل و گیاه به جای تزئینات بزرگ و جاگیر

در دکوراسیون خانه ویلایی کوچک بهتر است بجای استفاده از مجسمه‌ها، ساعت‌های ایستاده، آباژورها و دکوریجات بزرگ از گل و گیاه استفاده کنید. این کار نتنها باعث پر شدن فضاهای خالی شما می‌شود بلکه با نگاه کردن به رنگ سبز آنها فضا را دلبازتر حس می‌کنید.

 استفاده از شلف‌های آویز و دیواری

در سعی می‌کنند تا از چوب در بخش‌های مختلف به صورت هوشمندانه و خلاقه استفاده کنند. اما اگر طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا با چوب برایتان هزینه بر است، می‌توانید از اجزای چوبی کوچک مانند شلف‌های چوبی استفاده کنید. این شلف‌های دیواری و یا ایستاده علاوه بر زیبایی که به محیط اضافه می‌کنند، برای فضاهای کوچک بسیار کاربردی هستند.

 استفاده از فرش و یا کفپوش های ساده و بدون طرح

زمانی که فضای کمی برای ارائه دارید، نباید آن را با شلوغی‌ پر کنید. در چنین شرایطی می‌توانید از ویژگی خطای چشم انسان استفاده کنید و به جای استفاده از فرش‌ها و کفپوش‌های شلوغ، از گزینه‌هایی استفاده کنید که دارای طرح‌های ساده هستند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید استفاده کردن از فرش‌های بدون طرح و یا ساده باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای پذیرایی می‌شود.

 میز جلو مبلی مدرن در دکوراسیون خانه ویلایی کوچک

میز جلو مبلی یکی دیگر از آن دسته از میزهایی است که در هر اتاق پذیرایی باید حضور داشته باشد زیرا کاربردهای زیادی دارد. اما برای دکوراسیون خانه ویلایی کوچک چه نوع میزهای جلو مبلی مناسب است؟!

اگر قصد را دارید ما به شما سبک جدیدی از میزهای جلو مبلی را که در ادامه می‌بینید پیشنهاد می‌کنیم. اغلب این میزهای جلو مبلی از برش‌های عرضی تنه درختان ساخته می‌شود که حالت طبیعی خود را حفظ کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا