برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

معایب روفرشی کشدار

روفرشی  وسیله ای برای محافظت از فرش است که جنس آن از پارچه ضخیم تر است و با قرار گرفتن روی فرش از آن در برابر نور خورشید و آلودگی محافظت می کند و همچنین می توانید عیوب و ایرادهای فرش را با آن بپوشانید.روفرشی جدید دارای انواع مختلفی می باشند که در طرح های متنوع و سبک های مختلف تولید می شوند. یکی از معایب روفرشی های قدیمی سرخوردن آن روی فرش بود که با پیشرفت صنعت روفرشی طراحان و تولید کنندگان فعال در این عرصه روفرشی های کشدار را وارد بازار کردند. این روفرشیها که با عنوان هم خوانده میشوند در انواع طرح های مختلف تولید شده و از جمله مدل های پرطرفدار هستند که در این مطلب با آن آشنا می شویم.

Disadvantages of stretch carpet

روفرشی کشدار (طرح فرش)

روفرشی کشدار همانطور که از اسمش پیداست نوعی از روفرشی است که دارای کش نگهدارنده می باشد، در این روفرشی ها یک کش ضخیم در وسط آن به کار می رود و همچنین هر ۴ گوشه آن بصورت اریب کشدوزی می شود و ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از روفرشی زیر فرش می‌رود که باعث می‌شود فرش کامل درون روفرشی فیکس شود. در یک نوآوری جدید این روفرشیها در طرح های شبیه فرش عرضه میشوند که به نوبه خود بسیار جالب هست و میتواند تنوع بالایی را برای کسانی ایجاد نماید که مایل نیستند مدتهای طولانی از یک طرح تکراری فرش استفاده کنند. همین نوآوری توانسته تقریبا روفرشیهای رقیب را از دور خارج کند و اقبال گسترده مردم برای را به خود اختصاص دهد.

وجود کش باعث می‌شود که روفرشی روی فرش ثابت بماند و از لیز خوردن آن جلوگیری شود. با پهن کردن روفرشی کشدار روی فرش دیگر هیچ چروک و تاشدگی در روفرشی دیده نمی شود و طرح زیبای آن خود را نشان می دهد.روفرشی کشدار ایرانی یزد نساج از بوده و از متریال بسیار مرغوب و با کیفیت تولید می شوند و همچنین کش های به کار رفته در آن از جنس مرغوب انتخاب می شوند که رضایت مشتریان را در پی دارد.

مزایای روفرشی کشدار

  • کسانی که کودک در خانه دارند با خرید روفرشی کشدار و فیکس کردن آن روی فرش دیگر نگرانی بابت کثیف شدن فرش نخواهند داشت.
  • یکی از مزیت های روفرشی کشدار این است که می توانید به راحتی روی آن را جاروبرقی بکشید، کشدار بودن روفرشی باعث ثابت ماندن و فیکس شدن روی فرش می شود و نظافت آن را بسیار راحت می کند.
  • روفرشی های کشدار روی فرش سر نمی خورند.
  • می توانید به جای خرید فرش با هزینه بسیار کمی روفرشی کشدار خریداری کنید و دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید.
  • روفرشی های کشدار دارای طرح های مختلف کلاسیک، مدرن و کودک می باشند که تنوع نقش و رنگ بسیار بالایی دارند.
  • روفرشی های کشدار شست و شوی بسیار راحتی دارند و با توجه به جنس آنها می توانید از ماشین لباس شویی نیز برای شست و شو استفاده کنید.

معایب روفرشی کشدار

یکی از نکاتی که هنگام انداختن روفرشی روی فرش باید به آن توجه کنید این است که باید قبل از انداختن روفرشی ، فرش را به دقت تمیز کنید و جارو بکشید. اگر روی فرش آلودگی وجود داشته باشد با پهن کردن روفرشی آلودگی و میکروب گسترش پیدا می کند. یکی از معایب روفرشی این است که ممکن است باعث پوسیده شدن فرش شود، برای رفع این مشکل باید فرش و روفرشی را بررسی کنید که کاملا خشک باشند و هیچ رطوبی نداشته باشند. روفرشی های کشدار اگر جنس الیاف و کش آنها مرغنوعی از روفرشی است که دارای کش نگهدارنده ست و  باعث می‌شود فرش کامل درون روفرشی فیکس شود. این روفرشیها در طرح های شبیه فرش عرضه میشوند که به نوبه خود بسیار جالب هست. اما اگر می خواهید از مزایا و معایب این وفرشی ها بیشتر بدانید این مطلب را تا انتها بخوانید. شادی از خرید روفرشی کشدار پشیمان شوید !

روفرشی کشدار چیست؟

به دلیل گران بها بودن فرش، از محصولی به اسم روفرشی که تولید شده از انواع پارچه مثل پارچه مبلی کنفی برای محافظت از آن در برابر تابش نور مستقیم و آلوده نشدن، لکه دار نشدن و … استفاده می کنند.

روفرشی کشدار ترک عمر فرش را طولانی می کند و در زندگی آپارتمان نشینی امروزه که امکان شست و شوی فرش داخل منازل وجود ندارد، بهترین گزینه و انتخاب می باشد.به دلیل شست و شوی سریع و راحت داخل ماشین لباسشویی، دیگر نیازی به قالیشویی و هزینه سنگین برای شستن فرش نیست.کشدار بودن این محصول امروزه از مزایای آن به شمار می رود چراکه با تعبیه شدن این کش ها در چهار گوشه، کاملا فرش را احاطه می نمایند و امکان جمع شدن و سر خوردن را کاهش می دهند.

بعد از اینکه متوجه شدید روفرشی کشدار چیست میتوانید در مورد خیلی از محصولات متنوع مثل حوله یزدی،پرده و … از سایت ما اطلاعات زیادی کسب کنید و اگر قصد خرید داشته باشید ما میتوانیم به راحتی کمکتان کنیم.

علت استفاده از روفرشی کش دار چیست؟

در دکوراسیون خانه ما ایرانی ها، فرش و قالی یک جز اساسی محسوب می شود. فرش ها کف خانه را گرم و راحت می کنند. علاوه بر این، فرش کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد و همچنین یک لایه مقاوم در برابر لغزش ایجاد می کند. به طور کلی فرش مناسب، خانه شما را شیک تر و زیبا تر نشان می دهد. اما در اثر بی توجهی و شستشوی مداوم، تار و پود فرش آسیب دیده و فرش یا قالی شما دچار رنگ پریدگی می شود. به همین خاطر لازم است تا از یک روفرشی مناسب برای محافظت از فرش و قالی خود استفاده کنید.

روفرشی به پارچه ای ضخیم گفته می شود، که در ابعاد مختلف وجود داشته و از فرش در برابر پا خوردگی و نور آفتاب محافظت می کند. علاوه بر این با استفاده از روفرشی می توان عیب و ایراد های فرش را پنهان کرد. با استفاده از روفرشی می توانید از فرش های روشن و قسمت هایی از فرش که در مجاورت شومینه یا بخاری است، محافظت کنید.

نکته

اما یکی از مشکلات روفرشی ها لیز خوردن آن از روی فرش، جمع شدن، حرکت کردن و… است که تمامی این ها باعث کاهش زیبایی روفرشی و ایجاد حس به هم خوردگی در خانه می شود. روش های مختلفی برای ثابت نگه داشتن روفرشی بر روی فرش امتحان شده است. از سنجاق زدن و گیره زدن تا روفرش های کش دار، تلاش های خانگی و کارخانه ای برای فیکس کردن روفرشی روی فرش بوده ند که بهترین آن ها همین ایده روفرشی کش دار است.

با کش بودن روفرشی می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد و خطرات استفاده از روفرشی را کاهش دهد. علاوه بر این، به دلیل ثابت ماندن روفرشی روی فرش، هم زیبایی دکوراسیون داخلی حفظ می شود و هم احتمال کثیف شدن فرش کمتر و در حد صفر خواهد شد. البته که این نوع روفرشی قابلیت شستشو هم دارد . برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قبلی ما در خصوص را مطالعه کنید.

معرفی انواع روفرشی کش دار

روفرشی ها انواع مختلفی دارند. با این حال روفرشی کش دار بر روی برخی از انواع روفرشی ها اجرایی شده است. البته روفرشی های ترک، تنوع بیشتری دارد اما همانطور که گفته شد قیمت آن نیز بالاست. در مقابل، روفرشی های ایرانی کش دار که کیفیت بالایی دارند، می توانند جایگزین مناسبی باشند.خوشبختانه یزد نساج روفرشی های خود را به صورت کش دار نیز تولید و روانه بازار می کند. برندهای دیگری نیز در این زمینه فعال هستند.

روفرشی مدرن ابریشمی

این دسته از روفرشی ها از الیاف ابریشم مصنوعی بافته شده اند و به دلیل لطافت و درخشندگی که دارند، جلوه منزل شما را چندین برابر می کنند. روفرشی مدرن ابریشمی بدون پرز بوده و برای کودکان و افرادی که آلرژی دارند، مناسب است. این روفرشی ها بسیار سبک هستند.

روفرشی ابریشمی کش دار می تواند بهترین گزینه برای مراقبت از فرش باشد. این مدل روفرشی که کش ندارند عموما با مشکل جا به جا شدن و جمع شدن مواجه هستند.

روفرشی کلاسیک

این نوع روفرشی ها ضخامت کمی دارند و حمل آنها کار سختی نیست. به همین خاطر از روفرشی های کلاسیک به عنوان زیرانداز استفاده می شود. روفرشی های کلاسیک اغلب در طرح های ترنج، افشان و لچک تولید می شوند. این نوع روفرشی ها کمتر به صورت کش دار تولید می شوند. با این حال برخی برندها اقدام به تولید نوع کش دار آن ها کرده اند تا روی زیر اندازها و… ثابت بمانند.

روفرشی شانل مدرن

این نوع روفرشی از الیاف شانل یا مخمل تولید می شود و برای منازلی که به صورت مدرن دیزاین شده اند، مناسب است. روفرشی های شانل به صورت دو طرفه نیز در بازار موجود هستند که در صورت کثیف شدن یک طرف روفرشی می توان از طرف دیگر آن استفاده کرد. اگرچه این روفرشی ها سنگین هستند اما اگر به صورت کش دار تهیه شوند، خیالتان از عدم جا به جایی روی فرش راحت تر خواهد بود.

روفرشی ترک کش دار

این دسته از روفرشی ها، تولیدی کشور ترکیه هستند و دور تا دور آنها کش دوزی شده است. قیمت روفرشی های ترک به نسبت نمونه های داخلی بیشتر است. این در حالیست که روفرشی های ترک نازک تر هستند و دوام کمتری دارند.

مزایای روفرشی کشدار

راه حل روفرشی کشدار (کاور فرش) برای فرش‌ها دارای مزایای زیادی است، این شامل:

  1. حفاظت از فرش

روفرشی کشدار به عنوان یک لایه محافظ بر روی فرش قرار می‌گیرد و از خطرات مانند آلودگی، خراشیدگی، گرد و غبار و … محافظت می‌کند. این باعث می‌شود که فرش به مدت طولانی‌تری در شرایط خوبی حفظ شود و در نتیجه، به مدت طولانی‌تری به مالکیت شما افزوده شود.

  1. افزایش عمر مفید فرش

با استفاده از روفرشی کشدار، می‌توانید عمر مفید فرش را افزایش دهید. ازآنجایی که روفرشی کشدار به عنوان یک لایه محافظ بر روی فرش قرار می‌گیرد و از خطرات مانند آلودگی، خراشیدگی، گرد و غبار و … محافظت می‌کند، فرش در شرایط بهتری نگه داشته می‌شود و در نتیجه، عمر مفید آن افزایش می‌یابد.

  1. سهولت در تمیز نمودن

روفرشی کشدار به عنوان یک لایه محافظ بر روی فرش قرار می‌گیرد و از خطرات مانند آلودگی، خراشیدگی، گرد و غبار و … محافظت می‌کند. بنابراین، در صورت آلودگی روفرشی کشدار، می‌توان آن را بهراحتی شستشو داد. این باعث می‌شود که تمیز نمودن روفرشی کشدار بسیار ساده باشد و به راحتی قابل انجام باشد. همچنین، با استفاده از روفرشی کشدار، فرش نیز که پایین تر از روفرشی قرار دارد، در شرایط بهتری قرار می‌گیرد و تمیز نمودن آن نیز به راحتی انجام می‌شود.

  1. سهولت در تعویض

با استفاده از روفرشی کشدار، می‌توانید فرش را به راحتی تعویض کنید. این به خاطر آن است که روفرشی کشدار به عنوان یک پوشش موقت بر روی فرش قرار می‌گیرد و به راحتی جابجا شود.

منبع:

buy textiles

 

دکمه بازگشت به بالا