مطالب عمومی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به استان ایلام عصر امروز با اهدای گل و قرائت فاتحه در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت. مقامات عالی رتبه شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دکتر. طهرانچی سپس در نشستی دوستانه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، گفت: در برخی کشورها حتی بیشتر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بیشتر بودجه دولتی است. . به آنها داده می شود، نه زیاد، بلکه از طریقی که دولت مشکلات را برای دانشگاه تعیین می کند و اگر دانشگاه برای حل مشکل پیشرفت کند، بودجه تخصیص می یابد. این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است و افق هایی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز می کند که انشالله باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلام به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تاسیس شد و در گام اول 40 سال توسعه کوچک را پشت سر گذاشت. و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلام تا زمانی که عزیزان از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نباشند و به عنوان شریک سازمان های مردم نهاد در این امر مهم شرکت کنند تأسیس نمی شود.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مردم در دانشگاه آزاد اسلامی چنان عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی فاقد پشتوانه دولت است، گفت: هر دستگاه و دستگاهی علتی برای ایجاد و موجب نجات دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات اجتماعی تکنولوژیک است.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پدیده عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1390 تاکنون رخ داده است، به طوری که مدیران این دانشگاه بدون توجه به نرخ زاد و ولد در کشور، جمعیت دانشجویی را پیش بینی کرده اند. از این دانشگاه به یک میلیون نفر می رسد تا 1400 دانشجو بیایند. این در حالی است که با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی می توانند جمعیت دانشجویی آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به سطح جمعیت، بخشنامه ای از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که برای 50 کارمند و هیئت علمی یک نفر است. بنابراین اعضای استخدام شده است. با این اقدام واحد دانشگاهی با 4 کارمند 34 نیروی جدید استخدام کرد در حالی که توجهی به روند تحولات اجتماعی نشد.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم، پس از سه سال متوالی چنین وضعیتی درآمد دانشگاه کاهش پیدا کرده بود، زیرا سیستم درآمد و پرداخت یکپارچه وجود نداشت، حتی شهریه ها افزایش یافت و اطلاع دقیقی از میزان در مرکز وجود نداشت. سازمان. هیچ بدهی و درآمدی از واحد وجود ندارد. برای مدیریت شرایط طرح تجمیع خزانه دانشگاه آزاد اسلام را پیشنهاد می کنیم تا اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به استقرار سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی است و برای رسیدن به این هدف سامانه پژوهشی و آموزشی ایجاد شد. این امر باعث افزایش درآمد شهریه دانشگاه شد. این فقط از طریق ادغام دانشگاه اتفاق می افتد. با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدارک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، زیرا دیگر امکان ایجاد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلام، می توان روند کاهشی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را اصلاح کرد و خدا را شکر امسال برای دومین سال متوالی است. دانشجویان بیشتری نسبت به این دانشگاه اعتماد عمومی نشان می‌دهند.» این موفقیت پس از شیوع کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

طهرانچی گفت: ابتدا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن از هیئت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز زمین گرفتیم تا شرایط اسکان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. همچنین با افزایش سرمایه مکران از سال آینده مزایای سالانه خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی داده می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها تهیه اطلس استانی است. برنامه ریزی.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلام واحد ایلام را افتتاح کرد و از واحدهای هسته و فناوری مستقر در این ساختمان نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، دمپرهای کشویی مقاوم در برابر زلزله، سیستم های آموزش و آزمایش مجازی، نخ های نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم های قفل ترموستاتیک برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم های ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، مدیریت هوشمند انرژی پریز و نشت گاز و … از جمله دستاوردهای محققین و محققین واحد هسته و فناوری است که در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام که توسط دکتر طهرانچی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا