مطالب عمومی

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، در راستای تاکید دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام مبنی بر تعامل این دانشگاه و اعضای هیات علمی با دانشگاه نشست «حرفه، صنعت و جامعه» با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در محل. پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و پزشکی قانونی استان بوشهر


در این نشست که به میزبانی مهرشاد طهماسبی، رئیس پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد، این دانشگاه به معرفی توانمندی های علمی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی دانشگاه پرداخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به ماموریت پزشکی قانونی به عنوان نهادی مستقل و زیر نظر قوه قضائیه، کالبد شکافی را بخش کوچکی از فعالیت این گروه و معاینه زنان و مردان دانست. ، معاینات روانپزشکی، سقط جنین، بالینی و .. از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی ارائه آمار برای جامعه شناسان، روانشناسان و … را برای آسیب شناسی موضوعی امکان پذیر می داند و می گوید: با توجه به رسالت این دولت پیچیده، برخی فعالیت های ویژه در اختیار مراکزی مانند موسسه پزشکی قانونی است.

وی با ابراز لذت از تعامل با جامعه دانشگاهی، همکاری با صاحب نظران در زمینه های مختلف را وسیله ای برای توسعه هر سازمانی می داند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در خصوص تمایل به ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آماری، روندها و پیش بینی های آتی، ارائه راهکارهای مناسب برای مشکلاتی از قبیل تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه ها، دانشجویان مرتبط. پایان نامه و تهیه انیمیشن های آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم نیز ذکر شده است.

دانشگاه باید مرکز حل مشکل باشد

استادیار گروه روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» مردم به ظرافت های علم رفتاری و ارتباط آن با عملکرد انسان اشاره کرد. مشکلات روانی

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و دانشگاهیان همیشه آماده حل مشکلات و کار هستند.

حسین پیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلام واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و تشکیل کمیته یا هیئت مشترک دانشگاه و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز با اشاره به این سابقه، از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلام به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو و 30 هزار هیئت علمی و فضای فیزیکی یاد کرد. دانشگاه در استان ایلام

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از تعدادی کارمند متعهد، بیش از 6000 دانشجو که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، مجهز به آزمایشگاه، سالن های بدنسازی شدند. مراکز رشد، خانه‌های نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتری، آزمایشگاه‌های زبان، مهمانسراها، سیستم‌های اینترنتی مناسب، فضای آموزشی مناسب، کتابخانه‌ها، فضاهای فرهنگی، خوداشتغالی و … با دسترسی مناسب در سطح شهر مکانی را فراهم کرده‌اند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. استفاده از تسهیلات بانکی بسیار مناسب و بی سابقه یاد می کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های «صنعت، جامعه و جامعه» برای مقابله با بحران‌ها و مسائل، گفت: دانشگاه‌ها باید محور حل مشکلات باشند و تلاش اساتید برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی ارتباط ژن ها با نژادهای مختلف، امکان بررسی نمونه های ژنی در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات اساسی در علم، رویدادهای آینده، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در تحقیقات و فناوری های مختلف. ثبت نام در علوم پزشکی، طرح های پژوهشی کاربردی و … از جمله موارد این نشست مشترک چند ساعته توسط آرش نادمی، استادیار آمار، احمد مومنی، استادیار حقوق، اختر سلطانی، استادیار گروه الهیات، علیرضا رنگین بود. ، استادیار گروه فیزیولوژی و جواد فیض اللهی، استادیار مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام مورد بررسی قرار گرفتند.

آخرین پیام / 4078 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا