برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

چربی سوز ترین میوه

اگر فکر می‌کنید که میوه باعث لاغری می‌شود، باید بگوییم که همیشه اینطور نیست. بعضی میوه‌ها قند و کالری بالایی دارند و بالعکس، باعث چاقی می‌شوند، اما دسته دیگری هم وجود دارند که چربی‌سوزهای فوق‌العاده‌ای هستند و بدن نمی‌تواند کالری زیادی از آن‌ها دریافت کند. بنابراین، بیراه نیست اگر بگوییم که بین میوه و لاغری یا چاقی، می‌تواند ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد.

سبزیجات و میوه های لاغری

وقتی پای میوه و لاغری به میان آید، انبوهی از سوالات همیشگی مطرح می‌شوند؛ مانند این که آیا میوه برای لاغری شکم مفید است؟ آیا به لاغر کننده است؟ بهترین میوه لاغری صبح کدام است؟ برای رفع لاغری صورت به دنبال چه میوه‌هایی باشیم؟ و… از آنجا که لاغری شکم و پهلو، دغدغه افراد زیادی است، شاید بهتر باشد برای پاسخ به این سوالات، به سراغ شناخت بیشتر میوه‌ها برویم تا ببینیم موثرترین و کارآمدترین میوه‌های لاغرکننده کدامند و چه خواصی دارند. خرید گن جراحی و استفاده اصولی از آن و مصرف میوه های پر فیبر می تواند به روند کاهش وزن سرعت بدهد. بهترین میوه های لاغری که می‌توانید از آن‌ها به منظور کاهش وزن خود، استفاده کنید؛ موارد زیر قابل توجه هستند:

میوه سیب و تناسب اندام

اولین میوه لاغری در این لیست، سیب است. این میوه کم‌کالری و پر فیبر، با ایجاد حس سیری، تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد. سیب سرشار از پکتین اسید است که در نتیجه حل شدن در معده، با ایجاد یک ماده ژل مانند، چربی‌های مضر و کلسترول خوراکی را مهار می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. استفاده از گن شکم بند چسبی در طول روز و مصرف هرروزه سیب می تواند به این روند سرعت ببخشد.

به علاوه، به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان و فلانوئیدها در خود، کلسترول خون را پایین آورده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. در نتیجه، با مصرف مداوم آن می‌توانید خود را در برابر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی انواع سرطان‌ها، بیمه کنید.

تناسب اندام با کرفس

حتما شنیده‌اید که در میان سبزیجات و میوه های لاغری، کرفس معجزه می‌کند. این سبزی، سرشار از فیبر، کلسیم و ویتامین C است و نقش ویژه‌ای در کاهش چربی‌های شکم و پهلو دارد. در رژیم‌های لاغری می‌توان از کرفس به صورت خام یا آبپز و بخارپز استفاده کرد و آن را به انواع غذاها مانند سالادهای رژیمی یا سوپ، افزود.

میوه خیار و لاغری

اگر به دنبال یک میوه لاغری تابستانی و کم‌کالری هستید، خیار را فراموش نکنید. بیشتر وزن خیار، آب است و هر 100 گرم از آن، تنها 45 کالری انرژی تولید می‌کند. این رطوبت‌رسانی فوق‌العاده و از طرف دیگر فیبر سرشار این ، به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند و اغراق نیست اگر آن را یکی از میوه های لاغری شکم بنامیم.

خیار یکی از میوه های بدون قند برای لاغری بوده و همین طور برای دفع سموم سیستم گوارشی و کوچک شدن شکم و پهلو می‌توانید از آب خیار، اسموتی خیار و سالاد خیار در رژیم لاغری خود استفاده کنید. جالب است بدانید که در کنار تمام این خواص، این میوه برای لاغری صورت هم مفید است و آبرسانی آن می‌تواند لاغری موضعی صورت را برطرف کند. در این مورد ماساژ مداوم پوست با خیار می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

کاهش وزن با میوه آناناس

اگر چه آناناس میوه‌ای شیرین مزه است؛ اما برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، باید آناناس را به عنوان یکی از میوه های لاغری در نظر بگیریم. وجود آنزیمی به نام بروملین در این میوه، به چربی سوزی کمک می‌کند. در حقیقت آنزیم بروملین در بدن با آثار لیپولیتیک و پروتئولیتیک همراه شده و چربی سوزی را تسریع بخشیده و تقویت می‌کند.

لاغری با میوه بلوبری

با رنگ جذاب بنفشی که دارد کالری کمی داشته و در عوض فیبر بالایی دارد. این درست همان چیزی است که از یک میوه لاغری انتظار داریم. وجود فیبر بالا در این میوه خوشمزه آفریقایی، باعث می‌شود تا احساس سیری زودرس در فرد شکل گرفته و از این طریق به کاهش وزن و چربی سوزی او در پی فعالیت‌های عادی روزانه، کمک شود.

میوه پاپایا و لاغری سریع

اگر چه نمی‌توان مصرف پاپایا را به طور مستقیم با کاهش وزن زودرس گره زد و این میوه به تنهایی، نمی‌تواند قدم بزرگی در لاغری فرد بردارد؛ اما پاپایا از جمله میوه‌های لاغری است که مسیر کاهش وزن را تسهیل می‌سازد. فیبر زیاد موجود در  ، به سیری زودرس کم کرده و با داشتن کالری کم، لاغر شدن بدون آسیب رسیدن به بدن را ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازد.

چربی سوزی یا میوه آلبالو

یکی دیگر از میوه های لاغری آلبالو است که به واسطه وجود فیبر فراوان، آنتی اکسیدان‌های قوی، ویتامین C، کاروتنوئیدها و هورمون خواب ملاتونین، نقش ویژه‌ای در چربی‌سوزی شکم و پهلو دارد. بنابراین می‌توان به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده تابستان روی آن حساب کرد. همچنین این میوه مفید، به بهبود آلزایمر، التهابات بدن و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

لاغری با میوه گریپ فروت

گریپ فروت یکی از انواع میوه های لاغری فوق العاده است که با داشتن فیبر زیاد و آب فراوان، ضمن آن که کالری محدودی به بدن شما می‌رساند، احساس سیری زودرس را نیز به همراه خواهد داشت. به ویژه در صورتی که از میوه گریپ فروت، پیش از وعده غذایی خود (به طور مثال یک ساعت) استفاده کنید، این در کاهش وزن شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به این شکل اشتهای کمتری برای میل کردن غذای خود داشته و این کاهش حجم ورودی کالری به بدن، به کم کردن وزن و لاغری نیز کمک می‌کند. به علاوه لازم است بدانید که میوه گریپ فروت در کنترل دیابت نیز بسیار موثر بوده و به تنظیم قند خون کمک کرده و از این مسیر نیز لاغری را تسهیل می‌کند.

میوه لیمو ترش و رسیدن به تناسب اندام

از دیگر میوه های لاغر کننده شکم می‌توان لیموترش را نام برد. این میوه مخزنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای لاغری است. به عنوان مثال، آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم در این میوه فراوان است و منبع خوبی از ویتامین C،  B6 و تیامین است که همگی جزو ملزومات یک رژیم کاهش وزن اصولی هستند. البته خواص لیمو ترش به لاغری ختم نمی‌شود و این میوه، یک سم‌زدای قوی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند در سلامت قلب، کلیه‌ها، استخوان‌ها و شادابی پوست، تاثیر بسزایی داشته باشد.

کاهش وزن با میوه انار

انار یکی از میوه های زمستانی برای لاغری است که با کم کردن اشتها و آب کردن اسیدهای چرب، نقش موثری در لاغری شکم و پهلو دارد. بهترین زمان مصرف انار، صبح است. بنابراین می‌توان آن را یک میوه لاغری صبح نامید، البته موقع مصرف، استفاده از گلپر به عنوان مصلح را فراموش نکنید. همچنین این میوه، به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان، برای بیماران قلبی عروقی بسیار مفید است و مانع تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی می‌شود. به علاوه، خون را تصفیه می‌کند و باعث شادابی پوست و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.

چربی سوزی با میوه موز

شاید در وهله اول به نظر برسد که موز با داشتن کالری زیاد، به جای تاثیر در لاغری، موجب افزایش وزن شخص خواهد شد. موز سرشار از فیبر پکتین بوده و وجود ویتامین C و ویتامین B6 در آن به طور شاخص قابل توجه هستند. فیبر زیاد این میوه، موجب سیری زودرس شده و به لاغری کمک می‌کند. قند موجود در از نوع طبیعی بوده و جالب است بدانید که مصرف این میوه، فرد را از اشتیاق به میل کردن دیگر شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی، بی‌نیاز می‌کند.

میوه لاغری به

در پاسخ به این سوال که آیا میوه به لاغر کننده است؟ باید بگوییم که روی یکی از بهترین میوه های زمستانی برای لاغری دست گذاشته‌اید. البته توجه داشته باشید که به، برخلاف سیب، میوه لاغری صبح نیست و اگر آن را به صورت ناشتا میل کنید، ممکن است مشکلاتی برای دستگاه گوارش شما ایجاد کند. جالب است بدانید که اگرچه این میوه، کم‌چربی و کم‌کالری است، اما انرژی بدن را زیاد می‌کند و یکی از میوه های لاغری مناسب برای گنجاندن در رژیم‌های غذایی است که خاصیت ضد ویروسی هم دارد.

میوه‌های ممنوعه در رژیم لاغری

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، بعضی میوه‌ها چاق کننده‌اند و لازم است در رژیم لاغری خود از مصرف آن‌ها بپرهیزید. در این مورد، یک اصل کلی را در نظر داشته باشید که میوه‌های پرکالری و پرقند و چرب، نمی‌توانند در رژیم لاغری شما جایی داشته باشند.

مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، عبارتند از:

شلیل، هلو، زرد آلو، انگور، انبه، گلابی و میوه های خشک که به خاطر نداشتن آب، کالری بالاتری دارند.

آیا میوه‌ها برای لاغری و کاهش وزن مفید هستند؟

بله! میوه‌ها در برنامه غذایی کاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارند و اگر به صورت حساب شده و کنترل شده مصرف شوند، می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند و همچنین سلامتی قلبی عروقی‌تان را افزایش دهند و از ابتلای شما به سرطان و دیابت نیر جلوگیری کنند. دلایل مفید بودن میوه‌ها برای کاهش وزن را در ادامه می‌گوییم.

میوه کم کالری و سرشار از مواد مغذی است!

میوه‌ها دارای مواد مغذی زیادی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند، اما کالری خیلی زیادی هم ندارند. به طور مثال یک پرتقال یا موز سرشار از ویتامین سی و پتاسیم هستند که مصرف روزانه یک عدد از این میوه‌ها نیاز شما به این مواد را برطرف می‌کند؛ در عین حال شما با خوردن یک عدد از آن‌ها، کالری زیادی هم دریافت نمی‌کنید. علاوه بر این، میوه‌ها حاوی هستند که می‌توانند گوارش و سلامت روده را بهبود بخشد و احساس سیری را برای مدت طولانی در شما ایجاد کند. در نتیجه میوه یک خوراکی نسبتا کم کالری است و می‌تواند شما را در حفظ نقصان کالری کمک کند.

میوه می‌تواند شما را سیر نگه دارد!

میوه‌ها علاوه بر کم کالری بودن، به دلیل داشتن آب و فیبر بسیار سیر کننده هستند. فیبر به آرامی در بدن شما حرکت می‌کند و زمان هضم را افزایش می‌دهد، در نتیجه زمان زیادی شما احساس سیر بودن خواهید داشت؛ اما غیر از احساس سیری، فیبر می‌تواند اشتهای شما را کم کند؛ پس اگر عصبی و مضطرب هستید، میوه های کم کالری می‌توانند یک میان وعده مناسب برای جلوگیری از پرخوری عصبی شما باشند! با تغییر سبک زندگی و بستن شکم بند لاغری می توان به کاهش وزن خود کمک شایانی کرد.

میوه های خشک کم کالری

برخی از انواع میوه‌های خشک به دلیل فوایدشان مشهورتر هستند. به عنوان مثال، برگه آلو ملین است و می‌تواند به درمان یبوست کمک کند، یا خرما خشک که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

میوه‌های خشک، بسیار مغذی هستند. این میوه‌ها به دلیل اینکه آبشان خشک شده است، حاوی ویتامین‌‌ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری نسبت به میوه کامل هستند. این بدان معنی است که شما در مقایسه با همان وزن میوه تازه، مقدار بیشتری ویتامین، مواد معدنی و فیبر را دریافت می‌کنید ولی متأسفانه، شما کالری، کربوهیدرات و قند بیشتری هم دریافت خواهید کرد. انواع میوه خشک مفید و کم کالری‌تر عبارتند از:

  • انگور خشک (مویز): انگور خشک کم کالری و خوشمزه است. هر ۱۰۰ گرم انگور خشک حدود ۲۹۹ کیلوکالری دارد. اگر در مقدار معقول مصرف شود، می‌تواند یک میان‌وعده خوشمزه و کم کالری باشد.
  • آلو خشک: آلوهای خشک نیز کالری کمتری نسبت به برخی دیگر از میوه‌های خشک دارند. هر ۱۰۰ گرم آلو خشک حدود ۲۴۱ کیلوکالری دارد.
  • زردآلو خشک (برگه) : زردآلو خشک نیز می‌تواند گزینه‌‌ی مناسبی باشد. هر ۱۰۰ گرم زردآلو خشک حدود ۲۴۰ کیلوکالری دارد.
  • هلو خشک: هلو خشک شده نسبتاً کم کالری است و هر ۱۰۰ گرم از آنها حدود ۲۴۰ کیلوکالری دارد.
دکمه بازگشت به بالا