مطالب میجیک

افزایش وزن در دوران یائسگی با کمبود خواب ارتباط دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از فیلم خود را بسازید ژانویه هلمحققان داده های یک مطالعه یائسگی در سال 2019 را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که از حدود دو سال قبل از آخرین قاعدگی ، میزان چربی دو برابر شده و توده عضلانی بدون چربی کاهش یافته است ، روندی که چندین سال پس از آخرین قاعدگی ادامه داشت. زنان ادامه می دهند.

محققان در این مورد اثر زیرا سطح استروژن کاهش می یابد زیرا یائسگی نیز کاهش می یابد اثر علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه در ورزش و فعالیت های سبک زندگی سالم تداخل ایجاد می کند.

لیلا گرانت ، رئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد ، در این مورد در باره وی گفت: “کاهش سطح استروژن به تنهایی یک عامل اضافه وزن نیست ، زیرا در دوران یائسگی تولید این هورمون متوقف می شود ، اما فقط نیمی از زنان دچار اضافه وزن می شوند.”

به گفته محققان ، حدود نیمی از زنان یائسه نیز از مشکلات خواب شکایت دارند. این بی خوابی می تواند خوابیدن را دشوار کند یا به معنای خوابیدن در نیمه شب باشد و دیگر نخوابد.

محققان دریافتند که استروژن کم و خواب کم باعث کاهش میزان چربی در بدن برای تولید انرژی می شود که به نوبه خود می تواند باعث ذخیره چربی بیشتر و در نهایت افزایش وزن شود.

محققان تأکید می کنند که زنان یائسه باید سعی کنند کیفیت خواب خود را افزایش دهند تا از کاهش وزن جلوگیری کنند.

دکمه بازگشت به بالا