مطالب میجیک

نوعی هورمون درمانی برای یائسگی فشارخون را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، این مطالعه بر روی بیش از 100000 زن یائسه تحت درمان با استروژن نشان می‌دهد که این قرص تأثیر بیشتری بر فشار خون نسبت به استروژنی که از طریق چسب‌های پوستی، ژل‌ها یا آماده‌سازی داده می‌شود، دارد. پارس سگ وارد بدن می شود.

متخصصان تاکید می کنند که این خطر بسیار کم است و این یافته ها نباید برای زنانی که در حال حاضر بدون مشکل استروژن خوراکی مصرف می کنند، نگران کننده باشد.

دکتر صوفیه احمد، محقق ارشد دانشگاه کلگری در کانادا می‌گوید: «زنان و پزشکان باید فشار خون را هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرند». خواهش كردن بهترین نوع هورمون درمانی را امتحان کنید.”

هورمون درمانی یک درمان موثر برای گرگرفتگی و تعریق شبانه ناشی از یائسگی در نظر گرفته می شود. این دارو با مقابله با کاهش استروژن ناشی از یائسگی عمل می کند.

اما این درمان با مشکلات سلامتی جدی از جمله افزایش خطر لخته شدن خون، سکته مغزی و سرطان سینه نیز مرتبط است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اگر زنان هورمون درمانی را در سن نسبتاً جوان (قبل از 60 سالگی و تا 10 سال پس از یائسگی) شروع کنند، ممکن است اثرات مضری بر سلامت قلب نداشته باشند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است به این معنا که استروژن اعمال شده روی پوست – معمولاً از طریق چسب یا ژل – ممکن است کمتر از استروژن خوراکی مضر باشد.

به گفته محققان، زمانی که استروژن به صورت خوراکی توسط کبد مصرف می شود متابولیزه شده است هنگامی که مسیر پوست اولین گذر از کبد را مسدود می کند. می تواند اثرات هورمون ها را بر لخته شدن، تری گلیسیرید (نوعی چربی خون) و فشار خون کاهش دهد.

دکمه بازگشت به بالا