اقتصادی

اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری قول می دهد زمین و املاکی را که می تواند برای ساخت خانه برای بازنشستگان کشوری و ارتشی ساخته شود، معرفی کند.

به گزارش میجیک، بر اساس توافق صورت گرفته بین سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی، فهرست متقاضیان بازنشستگی و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​با گروه های هدف اولویت دار و اراضی ملی. و سازمان مسکن بر اساس ضوابط اجرایی برنامه ریزی لازم را انجام خواهد داد و قانون تولید و عرضه مسکن را تنظیم و حمایت می کند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه بر اساس قانون تولید مستقیم مسکن و منابع و ظرفیت موجود در سازمان ملی زمین و مسکن تکمیل شد.

ارسلان مالکی با بیان اینکه در اجرای این تفاهم نامه باید از تمام ظرفیت و امکانات حزب استفاده شود، افزود: بر اساس این تفاهم نامه، صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شده است که زمین و املاکی را در مالکیت معرفی کند که امکان ساخت و ساز برای آن وجود داشته باشد. هدف از این..

وی با اشاره به آمادگی سازمان برای انعقاد تفاهم نامه های مشابه با سایر سازمان ها و نهادهای کشور گفت: آمادگی داریم با سازمان هایی که زمین یا ملک مازاد بر ساخت مسکن برای کارکنان دارند و در صورت داشتن زمین مازاد در استان اگر سازمانی دارای زمین مازاد باشد همکاری کنیم. اختیار ندارد، از ظرفیت موجود در وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارکنان آن اداره استفاده خواهیم کرد.

بنابراین، گزارش اکتبر 1400 از وزارت کار نیز هدف ساخت 400000 واحد مسکونی است وی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای کارگران و بازنشستگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امضا کرد.

پیش از این، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دی ماه 97 با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با هدف ساخت 200 هزار واحد مسکونی بر اساس در فاز اول 200 هزار واحد مسکونی برای بازنشستگان امضا کرده بود. و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید در طول سه سال ساخته شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا