ماجرای حذف یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور زنان و خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف یک درصد از اختصاص بودجه برای امور «زنان و خانواده» در بودجه ۱۴۰۳، اظهار داشت: این بودجه حذف نشده است. در سال 1402 برای اولین بار تخصیص یک درصد از بودجه دولت برای امور زنان و خانواده را در قانون بودجه مطرح کردیم که اقدام بسیار خوبی از سوی دولت است.

وی ادامه داد: امسال دولت چندین بودجه «یک درصدی» را جمع آوری کرده است. یعنی 1 درصد بودجه برای امور ایثارگران، 1 درصد بودجه برای امور بانوان و 1 درصد بودجه برای امور فرهنگی این نهادها را متحد کرده است. البته رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور معتقدند که این بودجه باید جداگانه دیده شود. انشالله که درست بشه

نایب رئیس در امور زنان و خانواده در بخشی دیگر درباره اجرای قانون جمعیت جوانان توضیح داد: با توجه به مشکل جمعیتی مربوط به ستاد ملی جمعیت، اجرا یا عدم اجرای این قانون باید انجام شود. دقیقاً از ستاد جمعیت بخواهید چون این ستاد در این زمینه نظارت دقیقی داشته است، اما با توجه به ارتباطی که با سازمان های مختلف داریم، از آنها می خواهیم که درصد اجرای قانون در جوانان جامعه را به ما گزارش دهند.

خزعلی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان می توان گفت دورکاری زنان دارای فرزند زیر 2 سال در برخی سازمان ها انجام می شود اما مرخصی زایمان گاهی به خوبی انجام نمی شود. البته از خانم ها می خواهیم عدم اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان یا عدم پرداخت غرامت را گزارش دهند.

وی افزود: قانون جوانان جمعیت آن طور که انتظار می رفت و مورد نظر بود اجرا نشده اما رو به جلو است. در یکی دو سال اخیر نسبت به سال های گذشته بیشتر اجرا شده است.

دکمه بازگشت به بالا