رژیم غذایی مدیترانه ای خطر مرگ زودرس در زنان را کاهش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، دکتر. یکسان مورا“، نویسنده ارشد این مطالعه از بیمارستان بریگام و زنان در بوستون گفتند: “برای زنانی که می خواهند طولانی تر زندگی کنند، مطالعه کنند، ما می گوییم مراقب رژیم غذایی خود باشید!”

وی افزود: خبر خوب پیروی از الگوی غذایی مدیترانه ای است آه تو این می تواند منجر به کاهش حدود یک چهارم خطر مرگ در 25 سال شود.

رژیم مدیترانه ای مدت هاست که توسط متخصصان تغذیه به عنوان سالم ترین رژیم غذایی معرفی شده است.

این رژیم به شدت به گیاهان (آجیل، دانه ها، میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل) متکی است و منبع اصلی چربی روغن زیتون است.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند مقادیر متوسطی از ماهی، مرغ، شیر و تخم مرغ مصرف می کنند و از گوشت قرمز، غذاهای شیرین و غذاهای فرآوری شده اجتناب می کنند.

مطالعه جدید نتایج سلامتی را در طی 25 سال در میان گروهی متشکل از 25000 شرکت کننده در مطالعه سلامت زنان دنبال کرد.

همه زنان در این مطالعه هنگام ورود سالم بودند.

علاوه بر این، خطر مرگ در طول دوره مطالعه برای زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند آه تو اطاعت تقریباً یک چهارم کاهش یافته است، یادگیری نیز مرگ را کاهش می دهد و آقای نشان داده شده است که با بیماری قلبی یا سرطان مرتبط است.

تیم تحقیقاتی دریافت که در مقایسه با زنانی که از این رژیم غذایی پیروی نمی کردند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند کمتر بود. آه تو آنها دنبال کردند، 17 درصد و شانس عفونت 20 درصد کمتر از سرطان کشنده است.

محققان در حال بررسی عوامل متابولیک و سایر مسائلی هستند که ممکن است این اثرات را ایجاد کنند.

به گفته نویسنده، تغییرات سالم در نشانگرهای زیستی متابولیسم، التهاب، مقاومت به انسولین و موارد دیگر در میان زنانی که رژیم غذایی مدیترانه ای دارند آه تو اتخاذ شده است، مشاهده می شود.

دکمه بازگشت به بالا