مطالب عمومی

رزمایش ناتو در مدیترانه در بحبوحه تنش فزاینده با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین، این کشور بیش از پیش منزوی خواهد شد.

پنتاگون همچنین به روسیه هشدار داد که از عواقب اقدامات خود آگاه باشد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، ناتو تمرینات خود را از دوشنبه آغاز خواهد کرد تا توانایی خود در دفاع و پیشگیری را نشان دهد.

وی گفت: «ما همچنان شاهد حضور نیروهای روسیه در مرز با اوکراین هستیم که نگران کننده است.

سخنگوی پنتاگون گفت که او مطمئن است که گزینه‌ها برای رئیس جمهور بایدن و متحدان ناتو در صورت لزوم آماده هستند.

وی گفت: “ما متعهد هستیم که بر اساس بندهای مختلف امنیتی به ارتش اوکراین در دفاع از خود کمک کنیم.”

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در پیامی توئیتری از ورود ناو یو اس اس تری ترومن به دریای مدیترانه برای شرکت در رزمایش حمله نپتون استقبال کرد و آن را نشانه ای قوی از اتحاد ناتو توصیف کرد.

او در توییتی نوشت: «ناتو قطعاً برای حمایت و دفاع از متحدانش هر کاری انجام خواهد داد».

فروشگاه‌های غربی و مقامات رسانه‌ای از ماه گذشته شروع به طرح اتهامات غیرقابل اثبات در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین کردند. به گفته کارشناسان و حتی برخی از مقامات اوکراینی، هیچ مدرکی دال بر چنین حمله ای وجود نداشت.

با این حال، تلاش های غرب برای وادار کردن روسیه به جاسوسی قابل مشاهده است و واشنگتن به دنبال راه هایی برای کاهش فشار سنگین بر انتظارات اروپایی ها از جمله اوکراین است.

اندکی پس از انتشار خبر حمله ادعایی روسیه به اوکراین در آینده نزدیک، بایدن اعلام کرد که برخلاف انتظارات متحدان اروپایی خود، ایالات متحده در صورت حمله به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد.

به گزارش گاردین، بایدن روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین گفت: «آنچه خواهید دید این است که اگر روسیه حمله کند، مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت». .

او گفت: “اگر یک حمله کوچک وجود داشته باشد، مشکل دیگری خواهد بود و در نهایت.” [با متحدانمان] ما در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم، اختلاف خواهیم داشت.

از ماه گذشته، رسانه های آمریکایی از احتمال تهاجم روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری جاسوسی کردند و تنش ها را در شرق اروپا تشدید کردند. روسیه قویا این اتهامات را رد کرده است، اما اصرار دارد که ادامه آتش توپخانه نیروهای اوکراینی علیه منطقه خودمختار روسی زبان منجر به حمله متقابل به مسکو خواهد شد.

مسکو برای کاهش تنش بر سر اوکراین، پیشنهاداتی را برای تضمین امنیت غرب برای روسیه ارائه کرده است، از جمله عدم گسترش ائتلاف نظامی ناتو به مرزها و خروج نیروهای ناتو از منطقه. هفته گذشته، نماینده روسیه با شرکای آمریکا و ناتو برای بحث در مورد این پیشنهاد ملاقات کرد، اما غرب در نهایت آن را رد کرد.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا