سهم مدیریتی بانوان در ایلام ۱۰ برابر شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سهم مدیریتی بانوان در ایلام ۱۰ برابر شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی بعد از ظهر روز سه شنبه در یک کنفرانس ویدیویی با رئیس جمهور ، با هدف یادآوری وضعیت زنان و روز مادر ، اظهار داشت: “زنان نیمی از جمعیت کشور را دارند و به دلیل ظرفیت های زیاد ، مشارکت مدیریت عالی و اجتماعی ضعیف است که می تواند بر سرنوشت دولت در انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورا و روستا تأثیر بگذارد.

استاندار ایلام موفقیت دولت را خردمندانه اعلام کرد و امیدوار است که زنان مدیر را در استان در نظر بگیرد و گفت: جایگاه مدیریت زنان ایلامی از 23 مقام در سال 1992 به 234 افزایش یافته و 10 برابر شده است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان ایلامی طبق اعلام مرکز آمار ایران 11 درصد و نرخ بیکاری 11.4 درصد است.

سلیمانی دشتکی در ادامه نتیجه گیری یادداشت حمایت از 16 دستگاه اجرایی استان مربوط به حوزه انتخابیه زنان استان را اعلام کرد و گفت: نتیجه گیری تبصره منجر به موفقیت های زیادی در بخش فرهنگی و اقتصادی حوزه انتخابیه شد.

استاندار ایلام هشدار داد: اقدامات بسیار مهم و پایداری در زمینه زنان در این استان در حال انجام است که شامل اجرای طرح های تاب آوری زنان ، ارتقا skills مهارت های زنان ، اجرای طرح های گفتگوی خانواده ، تحکیم بنیان های خانواده و … است.

وی افزود: اجرای طرح های گفتگو بین مادران و دختران همچنین مرکز اورژانس اجتماعی را به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم فرهنگی در این منطقه در استان افتتاح می کند.

وی از جایگاه زنان در تصمیم گیری های مهم در جامعه به عنوان یک موضوع خاص و تعیین کننده یاد می کند و می افزاید: ایلام بیش از هزار شهید و جانباز انقلاب را تقدیم می کند که این نشان دهنده ایثار و فداکاری زنان در استان است. .

دکمه بازگشت به بالا