برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

تبلیغات یک روش بسیار موثر برای پیشرفت در اینستاگرام است اما یک مشکل بزرگ دارد و آن قیمت بالاست. در این مقاله هزینه تبلیغات در اینستاگرام انواع پیج‌ها را بررسی می‌کنیم تا بهترین تبلیغ را در قوی‌ترین پیج با مناسب‌ترین هزینه انتخاب کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری

روش تبلیغ استاندارد در اینستاگرام، روش اسپانسرینگ است. تعرفه تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام برای افرادی که درآمد دلاری دارند بسیار به صرفه است. از آن جایی که اینستاگرام تمام دیتای کاربران را در اختیار دارد، استفاده از این روش برای اجرای کمپین‌های فروش شخصی سازی شده بسیار مناسب است.

تصور کنید که می‌خواهید به تمام شهروندان یک شهر، که به موسیقی پاپ علاقمند هستند یک تبلیغ نشان دهید. کافیست ساعت و تاریخ را تنظیم کنید تا این کاربران تبلیغ شما را در بین پست‌های خود ببینند. انجام این کار بر اساس حدس و گمان می‌تواند بسیار زیان آور باشد؛ اما تبلیغات اسپانسری می‌تواند با یک تعرفه مناسب این کار را برای شما انجام دهد.

برای شروع کار کافی است متن یا عکسها خودتان را از طریق فرم سفارش چاپ تیشرت بر روی سایت آپلود کنید و تیشرت دلخواه خودتان را انتخاب نمایید، و سپس منتظر چاپ طرح خود بروی تیشرت باشید.

 

تعرفه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بر اساس نوع به 3 دسته تقسیم می‌شود:

تعرفه تبلیغات cpc بر اساس هر کلیک محاسبه می‌شود. این نوع تبلیغات بیشتر برای فروش محصولات نیچ کاربرد دارد و کلیک خوردن آن توسط عموم کاربران باعث هزینه اضافه می‌شود. قیمت تبلیغات cpe هم بر اساس تعامل کاربران با پست یا استوری تعیین می‌شود. روش آخری هم که می‌توانید در روش اسپانسری استفاده کنید، cpm است که نقطه مقابل تبلیغات cpc است. تعرفه تبلیغات cpm بر اساس 1000 بازدید تعیین می‌شود و شما باید تمام تلاش خود را در گرفتن بیشترین تعامل در این پست‌ها بکنید.

انتخاب یک روش درست، جامعه هدف مناسب و ساعت مناسب انتشار در کم کردن هزینه تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری بسیار موثر است. البته این را در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های تبلیغاتی که به اینستاگرام پرداخت خواهید کرد، هزینه‌ای هم برای شرکت‌های واسطه کنار بگذارید چون استفاده از تبلیغات اسپانسری به صورت مستقیم در ایران ممکن نیست.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران

اگر تبلیغات اسپانسری را از گزینه‌های خود حذف کنیم هنوز هم چند روش دیگر برای ما باقی خواهد ماند. تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران نسبت به روش اسپانسری بسیار به صرفه‌تر است؛ اما باید اصول آن را بدانید. ما در مقاله تبلیغات در اینستاگرام راه‌های ساخت یک تبلیغ سودآور و ارزان قیمت را آموزش داده ایم. قبل از اقدام به تبلیغ حتما این مقاله را بخوانید تا بازدهی تبلیغ خود را افزایش دهید. بعد از این کار ادامه‌ی همین مقاله را برای آشنایی با روش‌های کم کردن هزینه تبلیغات در اینستاگرام مطالعه کنید.

تعرفه تبلیغات اینستاگرام در ایران توسط ادمین‌های پیج تعیین می‌شود. این رقم معمولا از 200 هزار تومان شروع می‌شود و برای اینفلوئنسرهای مطرح تا 50 میلیون هم می‌رسد.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران بسته به محل انتشار محتوای شما کاملا متغیر است. پیج‌های مختلف هم قیمت های متفاوتی بر اساس سلیقه خود به مشتریان ارائه می‌کنند. نکته‌ی مهمی که شما باید به عنوان یک تبلیغ دهنده بدانید این است که قیمت تبلیغات در اینستاگرام هیچ ربطی به کیفیت آن ندارد. شاید 5 یا 6 تبلیغ 100 هزار تومنی تاثیری روی پیج شما داشته باشد که بسیار بیشتر از یک تبلیغ 5 میلیونی باشد.

در ادامه به بررسی انواع تبلیغات رایج در اینستاگرام و تعرفه آن می‌پردازیم تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کنیم.

هزینه تبلیغات در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک محیط بسیار عالی برای ارتباط با کاربران است. بیشتر کسانی که استوری یک پیج را می‌بینند جزو علاقمندان به پیج هستند و اگر پیج مورد نظر خود را به خوبی انتخاب کرده باشید، می‌توانید بازدهی بسیار خوبی از استوری‌ها بگیرید. برای انتخاب یک پیج مناسب پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی را مطالعه کنید و با خیالی راحت تبلیغ خود را شروع کنید.

تعرفه تبلیغات اینفلوئنسر در استوری اینستاگرام به صورت میانگین از 1 تا 1.5 میلیون شروع می‌شود و اگر نیاز به تولید محتوا توسط اینفلوئنسر داشته باشید، این رقم ممکن است تا 2 الی 3 برابر بیشتر شود. البته اگر بخواهید هزینه‌های خود را کم کنید می‌توانید از پیج‌های دیگر استفاده کنید. قیمت تبلیغات در استوری اینستاگرام برای پیج‌های متوسط و ضعیف از 30 هزار تومان شروع و تا 30 میلیون (بله! سی میلیون تومان) به ازای هر استوری می‌رسد. اما چرا تفاوت قیمت‌ها اینقدر زیاد است؟

  1. موضوع فعالیت پیج
  2. تعداد فالوور
  3. میزان تعامل
  4. محدودیت‌های اعمال شده
  5. نوع استوری

با توجه به این عوامل می‌توان به یک نکته بسیار ظریف پی برد؛ برخی از عواملی که برای عموم مردم به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی می‌شوند، ممکن است برای شما بی‌تاثیر و فاقد اهمیت باشد. مثلا بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تعداد بالای فالوور برای پیج تبلیغ گیرنده مهم است اما این یک تصور اشتباه است. اگر استراتژی تبلیغاتی خود را فقط بر مبنای اعداد و ارقام بچینید احتمال شکست خود را بسیار بالا می‌برید. بگذارید با یک مثال قضیه را کمی شفاف کنم.

فرض کنید شما یک پیج در زمینه ارز دیجیتال دارید و قصد دارید تا کاربران بیشتری را با پیج خود آشنا کنید. به نظر شما بازدهی یک پیج اینفلوئنسری با 5 میلیون فالوور (هزینه 12 میلیون) برای شما بیشتر خواهد بود یا تبلیغ در 5 پیج مرتبط به ارز دیجیتال (هزینه کل: 10 میلیون)؟

برای تشخیص ارزش استوری‌های یک پیج تبلیغاتی، به جای استفاده از لیست بالا از موارد زیر استفاده کنید:

عوامل موثر بر تشخیص ارزشمندی تبلیغات در اینستاگرام

  1. مرتبط بودن زمینه فعالیت
  2. تولید محتوای اختصاصی برای استوری
  3. تعامل با مخاطب در استوری
  4. اجرای کم تبلیغات

زمانی که احساس کردید روش‌های تبلیغات رایگان نیاز شما را برطرف نمی‌کند می‌توانید با توجه به این نکات یک کمپین موفق را شروع کنید. اگر قصد تبلیغ در استوری را دارید می‌توانید به جای استفاده از پلتفرم‌های واسطه خودتان به سراغ ادمین پیج بروید تا هم امکان گرفتن امتیازات بیشتر را داشته باشید و هم به خاطر مراجعه‌ی مستقیم و دور زدن واسطه بتوانید تخفیف بگیرید.

هزینه تبلیغ در پیج 10 کا

اگر به تبلیغ بر اساس تعداد فالوور اعتقاد خاصی دارید، در این قسمت قرار است هزینه تبلیغ در پیج 10 کا را بررسی کنیم و به شما توضیح دهیم که چرا این نوع پیج‌ها یک انتخاب خوب برای شروع تبلیغات شما هستند.

انتخاب یک پیج مناسب برای شروع تبلیغات یک مرحله مهم در رشد پیج است. انتخاب این پیج از بین آن‌هایی که فالوور کمی دارند بهترین انتخاب است چون:

مزایای تبلیغات در پیج‌های کم فالوور

  1. نرخ تعامل پیج‌های نزدیک به 10 کا بسیار بالاست.
  2. هزینه تبلیغ در پیج 10 کا بسیار پایین است.
  3. ظرفیت تبلیغاتی این پیج‌ها اشباع نشده است.

هزینه تبلیغ در استوری یک پیج 10k از 20 هزار تومان شروع می‌شود تا 500 هزار تومان هم می‌رسد. برای پست‌ها هم این رقم از 70 هزار تومان تا 1.5 میلیون است.

اگر تصمیم به صرف هزینه روی تبلیغات دارید، با آزمون و خطا روی پیج‌های فعال و ارزان‌تر، کمپین‌های گران خود را موفق‌تر اجرا کنید. همچنین باید مقاله اینبو را بخوانید تا با ترفندهای تبلیغاتی دیگر در اینستا آشنا شوید.

قیمت تبلیغات بلاگرها

با وجود این که قیمت تبلیغات بلاگرها زیاد است، اما به خاطر تعامل زیادی که با مخاطبان دارند توانسته اند قسمت بزرگی از تبلیغات اینستا را در اختیار بگیرند. تقاضای زیاد باعث شده است تا مذاکره با بلاگرها کمی سخت باشد.

قیمت تبلیغات بلاگرها به ازای هر پست از 1.5 میلیون شروع و تا 40 میلیون می‌رسد. اطلاعات دقیق‌تر را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

هزینه تبلیغات اینستاگرام اینفلوئنسرهای معروف

البته تبلیغات بلاگری فقط محدود به اسم های لیست بالا نیست. شما می‌توانید یک پیج را بررسی کنید و بعد از تصمیم قطعی با مسئول تبلیغات آن پیج تماس بگیرید تا قیمت بگیرید و سفارش دهید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام علی صبوری

علی صبوری جزو بلاگرهای معروف اینستاگرام است که معروفیت خود را مدیون برنامه خنداننده شو است. هزینه تبلیغات در اینستاگرام علی صبوری بسته به نوع تبلیغات متفاوت است اما رقم پایه آن 30 میلیون می‌باشد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام سرنا امینی

تعرفه تبلیغات سرنا امینی جزو بالاترین رقم‌ها در اینستاگرام است. علت این قضیه بالا بودن تعامل این پیج با وجود داشتن 10 میلیون فالوور است. نرخ تعامل استاندارد برای پیج‌های بالای 1 میلیون بین 0.1% تا 2 درصد است اما نرخ تعامل سرنا امینی در برخی پست ها به 15 درصد هم می‌رسد. اگر اقدام به تبلیغ در این پیج کردید و رقمی حدود 70 میلیون دیدید تعجب نکنید!

تعرفه تبلیغات در استوری اینستاگرام | تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران

قیمت تبلیغات عرفان علیرضایی

عرفان علیرضایی که با ساخت کلیپ‌های طنز در اینستاگرام مشهور شد یکی از پر تعامل ترین پیج‌های سبک طنز دارد. قیمت تبلیغات این بلاگر از حدود 16 میلیون شروع می‌شود و بسته به هزینه‌های فیلم برداری و کارهای ادیت و غیره بالاتر هم می‌رود.

هزینه تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام برای چه کسانی به صرفه است؟

اینفلوئنسر در لغت به معنی فرد تاثیر گذار است. مفهوم کلی این واژه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم تقریبا همین است. گستردگی بالای مخاطبان و البته برند شدن اینفلوئنسر به شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به صورت حرفه‌ای در این پیج‌ها پیاده کنند.

خرید و چاپ ساک پارچه ای برای باشگاه ورزشی اغلب برای رفت و آمد به ورزشگاه ها و برای حمل انواع لباس ورزشی بعنوان وسیله ای برای بسته بندی مورد استفاده است.

کارهایی مانند معرفی محصول جدید یا کمپین‌های آگاهی از برند جزو بهترین کاربردهای تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام است اما در مواردی به جز این، تعرفه تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام بیشتر از چیزی است که بخواهد برای یک کسب و کار بصرفد.

هر چند تعرفه تبلیغات در اینستاگرام با گذر زمان عوض می‌شود اما در این مقاله تلاش کردیم تا یک دید کلی از قیمت و هزینه تبلیغات به شما بدهیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید. نظر شما در مورد هزینه تبلیغ بلاگرها در اینستاگرام چیست؟

 

دکمه بازگشت به بالا