معاون وزارت صمت: سرانه مصرف‌ در حوزه چاپ هنوز پایین است

چاپ | وزارت صمت

معاون وزارت صمت: سرانه مصرف‌ در حوزه چاپ هنوز پایین است

نماینده صنعت عمومی وزارت امنیت ضمن اشاره به رشد 10.5 درصدی مصرف در بخش چاپ طی سه سال گذشته، تاکید کرد: مصرف سرانه در این بخش همچنان پایین است.

به گزارش میجیک، به نقل از میجیک، امشب (عصر یکشنبه) گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ (یعنی 20 شهریور) است. چهارمین جشنواره ملی چاپ با حضور معاون کل صنعت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل همایش برج میلاد برگزار شد.

محمدمهدی برادران، معاون صنعت عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت چاپ یک صنعت دیرینه است و از دیرباز پیشگام صنعت کشور محسوب می شود، گفت: صنایع دیگر در زمینه توزیع محصولات با مشکل مواجه هستند. تبلیغات، صادرات و غیره هر صنعتی خوب است، صنایع دیگر هم خوب هستند، اما اگر روزی در این صنعت دچار مشکل شویم، سایر صنایع نیز با چالش مواجه خواهند شد.

وی افزود: امروز اگر از صادرات رسمی حدود 95 میلیون دلار صحبت کنیم، هر چند این میزان ناچیز است علاوه بر این که هر محصول صادر شده با صنعت چاپ نیز همراه است. هر محصولی که صادر شده همیشه محصول صنعت چاپ بوده است. اگر صادرات لوازم خانگی و یا سایر کالاهای صنعتی داشته باشیم، علاوه بر آن ارزش افزوده بالایی نیز توسط فعالان صنعت چاپ و با تکیه بر قدرت و توانی که این صنعت را هدایت می کند، انجام می شود.

برادران تاکید کرد: صنعت بسیار رقابتی است. ما باید همیشه بتوانیم محصولاتی را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه کنیم که بتواند از سایر صنایع بهره مند شود و بتواند با سایر محصولات داخلی و خارجی رقابت کند.

نماینده صنعت عمومی وزارت حراست تصریح کرد: 1493 واحد بزرگ صنعت تولید و 15 هزار و 400 واحد صنفی در سراسر کشور رسالت مهم صنعت چاپ را دنبال می کنند. رویکردی که در سال های اخیر در نظر گرفته شده، رویکردی صنعتی به مقوله چاپ و مقوله قالب صنعتی است که در مجموعه ارائه شده و مقوله ای وسیع و عظیم است.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: وی در حوزه خدمات فنی انجام شده در این حوزه و خدمات بازرگانی که همچنان به عنوان یک صنعت مکمل صنعت و مشکل تامین مواد اولیه به ویژه کاغذ ادامه دارد، فعالیت می کند. بحث طراحان نیز مطرح است که در سواد بصری و طراحی جدید مردم موضوع بسیار مهمی است. در گذشته یکی از نقاط ضعف صنعت کشورمان مشکل بسته بندی و طراحی بود که در حال حاضر یکی از نقاط قوت این صنعت است.

برادران اعلام کرد: در مجموع در سه سال گذشته از یک میلیون و 750 هزار تن کاغذ در صنعت چاپ، مقوا و سایر صنایع با رشد 10.5 درصدی به نزدیک به دو میلیون تن کاغذ، مقوا و مقوا رسیده است. . رسیده ایم که رقم قابل توجهی است. البته هنوز سرانه ما نسبت به سایر کشورها پایین است. بنابراین یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود این است که اگر مصرف کاغذ افزایش یابد، مصرف پلاستیک کاهش می یابد. این خود می تواند در فرهنگ سازی بازیافت و حفظ محیط زیست موثر باشد.

نماینده صنعت عمومی حراست با بیان اینکه پیش بینی می کنیم تعداد پروانه های بهره برداری تا پایان سال 20 درصد رشد داشته باشد، تصریح کرد: صنعت انتظاراتی دارد اگر بخواهیم به چند مورد اشاره کنیم. . ، می توان گفت که ظاهر این صنعت باید برجسته باشد و از تمام امتیازات صنعتی دیگر برای این صنعت پیشی بگیرد.

وی افزود: مشکل محیط زیست است، در نظر داریم با توجه به ارتقای این صنعت، از دولت برای رفع محدودیت هایی که در شهرستان ها داریم درخواست کنیم. امیدوارم به زودی این تایید را بگیرم.

نماینده صنعت کل وزارت صمت تاکید کرد: همچنین واحدهای صنفی که تعدادی از آنها پرسنل بیشتری نسبت به واحدهای صنعتی دارند و حجم ورودی و گردش مالی بالایی دارند و بسیار موثر هستند، همه از مزیت های واحدهای صنعتی است. فرم سیستم کامل کسب و کار و سیستم بهینه سازی یا Case در زمینه تامین مواد اولیه در بحث محدودیت ارزی مواد اولیه و … و. در این واحدهای صنفی گنجانده شده است.

وی در پایان گفت: این حق این صنعت و اتحادیه چاپخانه داران است که مجموعه اتحادیه های سراسر کشور که نقش اساسی در مدیریت این اتحادیه دارند حضور پررنگی داشته باشند. در سال گذشته اتحادیه های این صنعت در مقایسه با سایر شرکت ها کمتر بود، اما اکنون با توجه به اینکه ماهیت این صنعت رویکرد تجاری تری دارد و محصولات این صنعت به سایر صنایع گره خورده و به جای محصولات فرهنگی، محصولات تجاری هستند، بنابراین انتظار می رود همین رویکردی است که با حضور در سایر اتحادیه ها و اتاق اصناف باید در اتحادیه های صنفی تهران و سایر اتحادیه های صنفی کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا