مطالب میجیک

داستان اختراعات و ابداعات دخترانه چاپ شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب «دختران به همه چیز فکر می کنند؛ داستان های اختراع و نوآوری» نوشته کاترین تیمش به تازگی با ترجمه صوفیا محمودی توسط نشر نو منتشر شده است. نسخه اصلی کتاب با تصویرگری ملیسا سوئیت ۲۰۱۸، توسط انتشارات Houghton Mayfeline Harcourt در نیویورک منتشر شده است.

این کتاب برخی از اکتشافات زنان و دختران را در طول تاریخ بازگو می کند. بنابراین، علاوه بر مقدمه با عنوان «مبتدیان … دختران، مبتکران روزمره …»، این کتاب شامل عناوین زیر است:

روث ویکفیلد (شیرینی های شکلاتی)، آنا استورک و آندریا اوسترشتا (روشنایی – چراغ های اضطراری)، مری اندرسون (برف پاک کن خودرو)، آزا عبدالحمید فیاض (تبدیل پلاستیک به سوخت)، استفانی کولک (کولارار)، فرماندهی کامپیوتر کلر، تریشا پرابو (برنامه دوباره فکر کن)، مارگارت الویس نایت (پچ ماشین)، دکتر. شرمن (گارد اسکاچ – محافظ بافت پارچه)، آن مور (آغوش)، آلیس بروکس و بتینا چن (رومینیت – بسته خانه عروسکی).

بعد از این فصل و مطالب; گزیده هایی از تاریخ ابداع و اختراع زنان نیز منتشر شده است.

در این بخش از کتاب می خوانیم:

مری در تشریح ویژگی‌های اختراع خود نوشت: “یافته‌های من به بهبود عملکرد برف پاک‌کن شیشه‌ی جلو مربوط می‌شود، جایی که یک بازوی آونگی نصب شده روی شیشه جلو بر روی اهرمی در محفظه شیشه جلو نصب شده و فعال می‌شود.”

به عبارت دیگر، اهرم از داخل، دسته را به سمت بیرون حرکت می داد. این بازوی تمیزکننده از تیرهای چوبی و قطعات لاستیک ساخته شده است. مری برنامه ریزی کرده بود که در هوای خوب برده شود. به این ترتیب ظاهر تراموا آسیبی نمی بیند. یکی از مهم ترین مولفه ها افزایش میل به تعادل است.

مری نوشت: «این وزن ابزاری نوآورانه در برف‌دم برای حفظ فشار روی شیشه به طور یکنواخت بر روی سطح شیشه است.

این کتاب با 112 صفحه تصویر، شمارگان 3300 نسخه و به ارزش 85000 تومان منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا