مطالب میجیک

ریزش موی زنان در دوران یائسگی شایع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین زی اخبار، “ریزش موی الگوی زنانه” شایع ترین اختلال ریزش مو در زنان است. این حالت با نازک شدن تدریجی مو و به دنبال آن ریزش موهای پراکنده از بالای سر مشخص می شود.

ریزش موی الگوی زنانه می تواند در هر زمانی بین نوجوانی و دوره پس از یائسگی رخ دهد. با این حال، اعتقاد بر این است که از دست دادن استروژن در طول یائسگی ممکن است در تسریع FPHL نقش داشته باشد زیرا گیرنده های استروژن در فولیکول های مو وجود دارند.

ثابت شده است که تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی بر موهای پوست تأثیر می گذارد، قطر مو را کاهش می دهد و رشد مو را محدود می کند.

ریزش مو می تواند تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس و کیفیت زندگی زنان داشته باشد زیرا ظاهر و اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار می دهد. از آنجایی که زنان به طور متوسط ​​یک سوم از عمر خود را پس از یائسگی سپری می کنند، بررسی علل و درمان ریزش مو ضروری است.

در یک مطالعه مقطعی اخیر روی 178 زن، محققان شیوع FPHL را در زنان یائسه سالم ارزیابی کردند و ویژگی‌های موی یائسه و همچنین عوامل مرتبط با FPHL را بررسی کردند.

از زنان مورد بررسی، 52.2٪ FPHL داشتند. شیوع FPHL با افزایش سن افزایش می یابد.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که شاخص توده بدنی بالا (چاقی) با افزایش و افزایش شیوع FPHL در زنان یائسه مرتبط است.

مطالعات بیشتر برای تعیین اینکه آیا هورمون استروئیدها رابطه جنسی، به خصوص استروژن و تستوسترون و سابقه سندرم چند تخمدانی کیستیک آنها با ریزش مو در زنان یائسه مرتبط هستند، مهم است.

محققان می گویند که درک بهتر مکانیسم های پشت انواع ریزش مو که در زنان رایج است می تواند به استراتژی های پیشگیری منجر شود. موثرتر راهنما.

دکمه بازگشت به بالا