برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

درمان خانگی ریزش مو در زنان | انواع ماسک و روغن های گیاهی

آیا تا به حال موقع دیدن عکس سلبریتی‌های معروف آرزو کرده‌اید موهایتان مثل آن‌ها باشد؟ اگر خانم هستید به احتمال زیاد پاسخ شما مثبت است.  خیلی‌ها فکر می‌کنند ریزش مو فقط مختص آقایان است، اما جالب است بدانید 40% خانم‌ها تا 40 سالگی دچار ریزش مو شدید می‌شوند. لازم به ذکر است ریزش مو در زنان علل متعددی دارد که افزایش سن و تغییرات هورمونی مهم‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به اینکه این دو عامل اجتناب ناپذیر هستند، به نظر می‌رسد همه‌ی خانم‌ها دیر یا زود شاهد از دست رفتن موهایشان خواهند بود. اما صبر کنید، نیازی نیست نگران شوید. خوشبختانه درمان‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند از این اتفاق جلوگیری ‌کنند و عوارض ناشی از آن را به حداقل برسانند. یکی از ساده‌ترین این درمان‌ها استفاده از ماسک مو خانگی است.

علت ریزش مو

برای این معضلِ نسبتا فراگیر، علت های مختلفی وجود دارد که استفاده از داروها و مکمل های خاص، تغییرات آب و هوایی، استفاده از شامپوی نامناسب با جنس مو، تغییرات شدید هورمونی، تغذیۀ نامناسب و استرس از شایع ترین آن ها است— همه چیز زیر سرِ این استرس است! علت ریزش مو بحث جداگانه ای میطلبد، که در مقاله علت ها و روش درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان به صورت کامل آنها را بررسی کرده ایم. در این مقاله نکاتی گفته شده که شاید در جایی دیگر، آنها را نشنوید!

راهکار

جدا از راهکارهای اصلی و این مسئله (تغذیۀ مناسب و استفاده از ماسک های خانگی)، به شما پیشنهاد می دهیم،

1- از روغن ضد ریزش و تقویت کننده مو آسارا استفاده کنید. این محصول رضایت بالای 84 درصد را در انواع ریزش مو (به جز ریزش موی ارثی) به خود اختصاص داده است.

2- شامپوی مناسب موهای خود را انتخاب و مصرف کنید. شامپوهای گیاهی آسارا و سرم گیاهی نرم کنندۀ مو آسارا، جزو موثرترین راهکارهاست.

استفاده همزمان از روغن مناسب جهت تقویت مو و انتخاب شامپوی مناسب در روند رفع ریزش مو بسیار کمک کننده است و راهکاری است که بسیاری از اطبای طب سنتی به آن تاکید دارند. با این حال، در ادامه به راهکارهای دیگر هم می پردازیم

روش ساخت و مصرف ماسک ضد ریزش مو خانگی

ماسک توت فرنگی و روغن نارگیل

توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بنابراین، چند تا از آن را له و با روغن نارگیل، روغن بادام و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و معجونِ به دست آمده را به طور تمام و کمال روی موهای سرتان بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای تان را با آب سرد بشویید. بعد از چند بار استفاده از این ماسکِ کم نظیر، در آینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: خداحافظ ریزشِ مو!

ماسک تخم مرغ و شیر

برای درمان ریزش موهای خود، یک عدد تخم مرغ را با یک فنجان شیر و کمی آب لیموی تازه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را روی موهای تان بمالید و موهای تان را با کلاه های مخصوص حمام بپوشانید. 20 تا 30 دقیقه بعد با آبی که نه سرد باشد و نه گرم (آب ولرم) بشویید. از این گذشته، می توانید زرده و سفیدۀ چهار تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید و بعد از 20 دقیقه موهای خود را بشویید. از شامپوی مناسب موهای تان استفاده کنید تا از بوی موهای تخم مرغی تان اذیت نشوید!

ماسک مو موز

موز علاوه بر کمک به درمان ریزش مو شدید از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. این میوه‌ی خوشمزه شوره‌ی موها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد و کاری می‌کند که موها درخشان‌تر از همیشه به نظر برسند. برای تهیه‌ی این ماسک 2 عدد موز رسیده را به طور کامل مخلوط کنید و از صافی بگذرانید تا کاملا یکدست شود. سپس 1 قاشق عسل و مقداری روغن نارگیل را به مخلوط اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به ریشه‌ی موها بمالید و برای مدت زمان حداقل 20 دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن زمان مد نظر موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.

ماسک مو آووکادو

آووکادو یکی از موثرترین درمان‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این میوه‌ی استوایی به آبرسانی موها، درمان موخوره، افزایش نرمی و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. شما می‌توانید از ماسک مو خانگی آووکادو در موارد زیر استفاده کنید:

ماسک موز و روغن نارگیل

یک عدد موز را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را روی سرتان بمالید. این بار بعد از 5 تا 6 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید. در تمام ماسک هایی که تهیه می کنید و موز در آن ها به کار رفته است، حتما باید موزها را له کنید! ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما این دستورالعمل ساده را می دانید!

ختمی سفید و زرده تخم مرغ

ختمی سفید رو پودر کرده، یک تا دو قاشق غذاخوری رو با آب جوش دم کنید، بعد صاف کنید و زرده تخم مرغ اضافه کنید تا خمیر یک دستی بهتون بده؛ این ترکیب رو روی سر به مدت ۱۵ دقیقه بذارید و بعد بشورید. در تقویت پیاز مو و رفع ریزش بسیار کمک کننده است.

آب برنج رو اصلا دور نریزید

توی حمام می‌تونید از آب برنجی که از جوشیدن برنج یا جوشیدن سبوس برنج به دست اومده کمی گرم کنید و روی موهاتون بریزید و ملایم ماساژ دهید اجازه بدید کمی روی موها بمونه مثلا ۳ تا ۴ دقیقه، البته قبل استفاده از آب برنج، موها رو یک نوبت ملایم بشوریید تا کف سر دیگر چرب نباشه.هفته‌ای دو سه بار هم اجازه بدید کف سرتون یک ربع در معرض آفتاب باشه، نور آفتاب در ترمیم رشد مو موثره!

درمان ریزش مو با تغذیه

تغذیه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در درمان ریزش مو زنان است. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی و حفظ یک سبک زندگی سالم می‌تواند به‌شدت در سالم نگه‌داشتن موها و تقویت رشد آنها مؤثر باشد. رژیم غذایی باید حاوی ترکیبات مغذی موردنیاز برای رشد موها باشد. مصرف انواع ویتامین‌ها، خصوصا ویتامین D و E، ویتامین B، مصرف کافی منابع پروتئین، مصرف کافی لبنیات، سبزیجات تازه، مصرف ماهی و امگا ۳، مصرف مغزهای خوراکی مانند گردو، بادام و انواع آجیل، مصرف کافی سبوس و ترکیباتی ازاین‌دست همگی می‌توانند به داشتن موهایی سالم‌تر کمک کنند و یک روش درمان ریزش موی زنانه محسوب شوند.

درمان ریزش مو با داروهای تقویتی و مکمل

سطح آهن منبع بسیار مطمئن و مهمی برای تامین سلامت موهاست. زنان مبتلا به ریزش مو می‌توانند با آزمایش خون میزان آهن خونشان را بررسی کرده و در صورت کمبود آهن، با مصرف مکمل‌های آهن به درمان ریزش موی خود کمک کنند. مکمل‌های آهن، روی و زینک از جمله درمان‌های دارویی مؤثر برای درمان ریزش موی زنان هستند.

داروی درمانی دیگری که می‌توان از آن برای درمان ریزش موها در زنان کمک گرفت، قرص‌های حاوی بیوتین است. بیوتین یا همان ویتامین B۷ را می‌توان به‌عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو در نظر گرفت. این قرص هم برای درمان ریزش مو زنان و هم برای افزایش سلامت پوست و مو تجویز می‌شود. روی ترکیب مؤثر بعدی برای درمان ریزش مو در زنان است. از آن جایی که روی به اکثر فرایندهای بدن کمک می‌کند، جای تعجب نیست که فولیکول‌های زیرپوست سر را نیز تقویت کرده و موجب تقویت و تغذیه موها شود.  بدن انسان راهی برای ذخیره روی ندارد، بنابراین هر روز به مقداری از این ترکیب در رژیم غذایی نیاز است. اگر سطوح زینک در بدن پایین باشد، شواهدی وجود دارد که مصرف خوراکی روی می‌تواند به ریزش مو کمک کند.

درمان ریزش مو در زنان با روش PRP

به این روش درمان ریزش مو، روش پلاسمای غنی از پلاکت هم گفته می‌شود. یک روش درمانی مؤثر ریزش مو زنان که نتایج خوبی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند به کاهش ریزش موها کمک زیادی کند. در این روش پزشک از خود مراجعه‌کننده نمونه خون تهیه کرده و سپس با جداکردن پلاسمای غنی از پلاکت، آن را برای درمان ریزش مو زنان مورداستفاده قرار می‌دهد. پزشک این پلاسما را به ناحیه‌ای از پوست سر که آسیب‌دیده و دچار ریزش مو شده است، تزریق می‌کند. این تزریق به تسریع در ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روش درمانی هم موجب افزایش تراکم موها شده و هم قطر تارهای مو را افزایش می‌دهند.

مزونیدلینگ مو

انجام مزونیدلینگ فقط محدود به موها و پوست سر نبوده و راهی برای جوان­سازی پوست نیز هست. تنها داروی مورد استفاده در پوست و مو تفاوت دارد. همانند روش مزوتراپی، پزشک داروهای تقویتی را به پوست سر تزریق می­ کند. نتیجه انجام این فرآیند، رشد بیشتر موها، تقویت ریشه و ممانعت از ریزش موهاست. ابزار مورد استفاده در این روش میکروپانچ نام دارد که دارای تعدادی سوزن ریز و کوچک دیجیتال است. البته پیش از انجام تزریق، محل تزریق با داروهای بی­ حسی موضعی بی­ حس می­ شود. سپس پزشک با در نظر گرفتن نیاز شما مثل درمان ریزش مو یا ضخیم کردن تارهای مو، از داروی مناسب استفاده می­ کند. پس از انجام مزونیدلینگ مو تا زمانی که پزشک شما تعیین نکرده است موهای خود را رنگ یا سشوار نکنید و از شامپوهای تجویز شده استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا