مطالب عمومی

رایزنی عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود در مقر وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه عربستان و فرانسه و راهکارهای تقویت آن روابط در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف همچنین درباره تحولات مربوط به بحران کنونی اوکراین و مسائل مربوط به آن گفتگو کردند. وی همچنین در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی، تلاش برای حمایت از ارکان امنیت و ثبات و همچنین هماهنگی برای مقابله با چالش ها و تقویت امنیت منطقه ای و اهمیت جستجوی راه حل های سیاسی همه جانبه به ویژه برنامه ویژه سازمان ملل صحبت کرد. فرستاده به یمن ردن.

وزیر امور خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از ابتکار عربستان سعودی در مارس 2021 برای حل بحران یمن و مجازات موشک‌های بالستیک و حملات پهپادی یمن (در عربستان سعودی و امارات) تاکید کرد. دو طرف همچنین بر ایران تاکید کردند که “دستیابی به هر توافقی به جلوگیری از توسعه یا دستیابی ایران به سلاح هسته ای کمک می کند.”

وزرای خارجه عربستان سعودی و فرانسه همچنین در مورد حمایت های مالی از چندین پروژه بشردوستانه برای کمک به لبنانی ها از جمله کمک مستقیم به چندین بیمارستان و مرکز پزشکی، ارتقای سطح مراقبت های بهداشتی برای مقابله با کرونا و حمایت صحبت کردند. وی بر توزیع شیرخشک و مواد غذایی بین اقشار آسیب پذیر تاکید کرد. وی همچنین گفت: اقداماتی برای ایجاد یک مکانیسم اقدام مشترک برای کمک به مردم لبنان و حمایت مالی از چندین سازمان غیردولتی بین المللی فعال در زمینه کمک و کمک های مردمی به لبنان در حال انجام است.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا