جزئیات برنامه های وزارت بهداشت برای سلامت میانسالان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهداشت | سلامت

۷۲ درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ملیحه کیانفر رئیس اداره بهداشت وسط وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار آنلاین طرح وزارت بهداشت را به نمایش گذاشت وسط وی بیان کرد: در ایران تا سال 1384 (1384) خدمات PHC (مراقبت های اولیه سلامت). متمرکز تر برای نوزادان کودکان و

مادران باردار (مراقبت های قبل از بارداری / مراقبت های دوران بارداری / مراقبت های پس از زایمان تا 42 روز برای زنان تا 49 سال).

وی با بیان اینکه از سال 1383 طرح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای گروه سنی 30 تا 59 سال آغاز شد گفت: در گام اول ارائه خدمات برای بانوان 45 تا 60 سال طراحی و اجرا شد. از برنامه های درمان یائسگی؛ در گام دوم با توجه به موفقیت گام اول برنامه ای برای ارائه خدمات بهداشتی به تمامی مردان و زنان 30 تا 59 سال طراحی و اجرا از سال 1393 آغاز شد.

کیانفر با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی یکی از اهداف برنامه سلامت برای گروه میانسال است افزود: افزایش زندگی سالم با کاهش مرگ و میر و کاهش ناتوانی گروه هدف با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت تلفیقی از بیماران انجام می شود. . گروه هدف

وی ادامه داد: راهبرد کلی مداخله بهداشتی وسط از جمله پیشگیری از مرگ و آقای نابهنگام و زودهنگام از طریق کنترل عوامل خطر و پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری ها بهبود سبک زندگی ارتقای سلامت باروری و سلامت عمومی و افزایش توانایی گروه سنی هدف برای خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت گروه هدف.

کیانفر برای برنامه سلامت وسط وی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها برنامه سبک زندگی سالم است وسط» شامل سرویس بدنه اندازه گیری و ارزیابی الگوهای تغذیه (اندازه التماس کردن قد وزن دور کمر / محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) / ارزیابی الگوهای تغذیه / آموزش و مشاوره بر اساس وضعیت شاخص توده بدن و ارزیابی الگوهای تغذیه ارزیابی فعالیت بدنی (انجام تست پارکیو / ارزیابی فعالیت بدنی فردی با توجه به نوع شدت) و مدت زمان/آموزش و مشاوره) غربالگری اولیه برای درگیری تنباکو مواد مخدر الکل غربالگری سلامت روان و.

خطر اندازه گیری و جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی (بررسی/اندازه گیری بیماری مزمن). التماس کردن فشار خون/قند خون ناشتا و کلسترول خون را چک کنید/ورزش کنید).

وی ادامه داد: سایر برنامه ها برنامه های بهداشتی برای زنان میانسال در دوران باروری و یائسگی (ویژه زنان) شامل سابقه باروری و یائسگی زنان میانسال غربالگری سرطان سینه و تشخیص زودهنگام غربالگری سرطان دهانه رحم و تشخیص زودهنگام ارزیابی خشونت خانگی ارزیابی علائم و عوارض یائسگی برای زنان 59-45 ساله ارزیابی عفونت جنسی ارزیابی خونریزی غیرطبیعی و ارزیابی اختلال عملکرد جنسی است.

رئیس اداره بهداشت وسط وزارت بهداشت افزود: برنامه بعدی آموزش خودمراقبتی است وسط که شامل غربالگری سرطان روده بزرگ سینه و دهانه رحم می شود.

دکمه بازگشت به بالا