مطالب عمومی

تمهیدات درمانی وزارت بهداشت برای ۱۴و۱۵ خرداد/ نظارت بر سلامت موادغذایی زائران در حرم امام (ره)

معاون درمان وزارت بهداشت از آماده باش بیمارستان های کشور در روزهای 24 و 25 خرداد خبر داد و از نظارت کارشناسان بهداشتی بر سلامت آب آشامیدنی و غذای زائران خبر داد.

به گزارش میجیکسعید کریمی در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که عصر امروز در اورژانس کشور که نهادهای مختلف مسئولیت برگزاری سی و چهارمین سالگرد امام خمینی (ره) را بر عهده دارند، صحبت کرد. . (RA) نیز امکان پذیر است. معاونت مراقبتی نیز اقداماتی با محوریت سازمان اورژانس کشور در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه مراسم سالگرد آرتال در سایر استان ها و شهرستان ها برگزار می شود، گفت: اگرچه مراسم اصلی در تهران برگزار می شود اما در شهرستان ها نیز مراسم برگزار می شود. بنابراین در سراسر کشور در حالت آماده باش هستیم و تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کشور آمادگی لازم را دارند.

کریمی با بیان اینکه طرح انجام اقدامات درمانی در حلقه های متعدد در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: 16 بیمارستان شامل چهار بیمارستان صحرایی و 12 درمانگاه پیش بینی شده است. بیمارستان حضرت رسول که جنب حرم مطهر است و با بیمارستان حضرت رسول در خیابان ستارخان متفاوت است نیز کاملا آماده شده است. سه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بهداشت و درمان نیروهای مسلح نیز در این طرح شرکت کرده و آماده خدمت هستند.

وی ادامه داد: همچنین از جمله بیمارستان های ناطیر ضیائیان، بهارلو، فیروزآبادی، فیاض بخش، هفت تیر و… و بیمارستان هایی مانند سینا، شهدای تجریش، امام حسین (ع) و غیره را به طور کامل در حالت آماده باش قرار دادیم. تیم های واکنش سریع برای تریاژ و غیره در بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر هستند.

معاون پوست وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر خدمات مربوط به درمان، اقداماتی در زمینه نظارت بر سلامت مواد غذایی، آب آشامیدنی و … نیز از سوی وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است. کارشناسان بهداشت نیز بر این امور نظارت کامل دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا