اقتصادی

تکلیف واردات آیفون معلوم شد

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات وزیران، واردات آیفون 14 فوق همچنان ممنوع و سود بازرگانی مدل قبلی 96 درصد تعیین شده است.

به گزارش میجیک، هیات وزیران مصوبه قبلی را در خصوص مزایای تجاری تعرفه اصلاح کرد.

بر این اساس سود بازرگانی واردات گوشی های هوشمند با برند اپل 96 درصد تعیین شده است و هرگونه محدودیتی که پیش از این برای گوشی های هوشمند برند اپل اعمال شده بود، پابرجا خواهد بود.

لازم به ذکر است اخیرا مصوبه هیات وزیران با موضوع “تعیین اصلاح تعرفه ها (372 ردیف) شامل کاهش و افزایش مزایای بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه ها و مندرجات تبصره ها منتشر شده است. برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات». بر این اساس، با توجه به ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با برند اپل، در صورت رفع ممنوعیت در آینده از سوی مراجع ذی صلاح، سود تجاری 96 درصد خواهد بود.

پس از انتشار این تاییدیه، گمرک ایران طی نامه‌ای اعلام کرد که واردات گوشی‌های هوشمند با برند اپل ممنوع است و در صورت رفع ممنوعیت واردات از سوی مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن ۹۶ درصد تعیین شده است. اما به دلیل ابهام در مصوبه اول، چند روز بعد گمرک طی نامه ای خواستار رفع ابهام و تعیین تکلیف مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با «» شد. کاب مارک سیب.

از جمله ابهامات مطرح شده از سوی عرف، این سوال است که آیا با توجه به بند الحاقی مندرجات فصل 85 تفاهم نامه، واردات گوشی های همراه هوشمند با برند اپل ممنوع است و آیا در ممنوعیت موضوع تفاهم نامه آمده است؟ موضوع دومی که لازم به توضیح است این است که با توجه به متن توضیحی بند اضافه شده به تبصره فصل 85 «در صورت رفع ممنوعیت در آینده توسط مراجع ذیصلاح، سود تجاری علامت تجاری پیش بینی می شود. 96 درصد باشد». اکنون و با انتشار خبر این رزولوشن، سود تجاری گوشی های هوشمند با این برند مشخص نیست.

از ابتدای پاییز 1401 واردات آیفون 14 به بالا به صورت تجاری و مسافربری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد که آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی گرانتر از آیفون 14 و 15 باشد و حالا برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر از آخرین فناوری های موجود استفاده کنند و در عین حال از یک موبایل ارزان قیمت استفاده کنند. کارت خود را فعال کنید و با آخرین مدل آیفون به اینترنت موبایل ارزان وصل شوید و کار را انجام دهید.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا