اقتصادی

مذاکرات اپل برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل در آیفون

اپل در حال مذاکره برای استفاده از موتور هوش مصنوعی جمنا گوگل در آیفون است.

به گزارش میجیک، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: اپل نیز اخیرا با مایکروسافت مذاکره کرده و استفاده از مدل هوش مصنوعی این شرکت را بررسی کرده است.

اپل در حال آماده سازی قابلیت های جدید بر اساس مدل های هوش مصنوعی برای سیستم عامل iOS 18 آیفون است، اما به دنبال شرکای برای افزودن ویژگی های هوش مصنوعی مولد، از جمله توانایی تولید تصاویر و نوشتن مقاله بر اساس دستورات ساده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دو طرف هنوز در مورد شرایط یا برند قرارداد هوش مصنوعی تصمیم نگرفته اند و اجرای این توافق هنوز کامل نشده است. این معامله تا ژوئن، زمانی که کنفرانس سالانه طراحان اپل برگزار می شود، اعلام نخواهد شد.

در مقایسه با مایکروسافت و گوگل، اپل در استفاده موثر از هوش مصنوعی کندتر بوده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل ماه گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد جزئیات بیشتری در مورد برنامه های خود برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات خود در سال جاری فاش کند.

اپل و گوگل اکنون توافقنامه ای دارند تا گوگل را به موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر وب سافاری اپل تبدیل کنند. با این حال، با توجه به اینکه دولت فدرال ایالات متحده ادعا می کند که گوگل به طور غیرقانونی عمل کرده و میلیاردها دلار به اپل و سایر شرکای تجاری پرداخته تا به موتور جستجوی پیش فرض گوشی ها و مرورگرها تبدیل شود، این معامله تحت نظارت نظارتی قرار گرفته است. منجر به کاهش رقابت شده است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در ماه ژانویه با سامسونگ همکاری کرد تا از محصولات فناوری هوش مصنوعی این شرکت در سری گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 استفاده کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا