اقتصادی

از بازار مواد غذایی چه خبر؟

در هفته جاری اخبار مهمی در بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد که نوسان قیمت گوشت، عرضه گوشت گرم با قیمت مصوب در بازار و بازار گرم محصولات کشاورزی از مهمترین آنها بود.

به گزارش میجیک، این هفته در بخش کشاورزی با خبر تخم مرغ تامین جوجه تا پایان سال رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخمگذار تهران با بیان اینکه تا پایان سال کمبود تخم نخواهیم داشت گفت: به دلیل تاخیر در ارسال سویا بر اساس سیستم بازار طیور، کشاورزان مجبور به خرید سویا در هر کیلو، از بازار آزاد به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان هستند.

عرضه «گوشت گرم از امروز در میادین» یکی از خبرهای این هفته در حوزه کشاورزی است. مدیرعامل سازمان میادین گفت: هر کیلو گوشت بز 232 هزار تومان و هر کیلو گوشت گاو داخلی به قیمت 232 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت 215000 الی 225000 تومان.

سرخط خبرها “رسوب «150 هزار تن نفت خام در بنادر کشور» از جمله اخبار منتشر شده در این هفته است. طبق اعلام انجمن روغن نباتی، بیش از 50 روز است که روند تخصیص ارز برای نفت خام متوقف شده است.

گوشت 500 هزار تومان ملاک قیمت نیست «همچنین در هفته جاری منتشر شد. مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی کشور گفت: معیار قیمت گوشت باید بر اساس قطع آن باشد.

از دیگر اخبار مهم این هفته، بررسی قیمت است جوجه در بازار هست قیمت مرغ گرم در بازار کیلویی 63 تا 65 هزار تومان است و رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب 63 هزار تومان را تخلف دانست.

یکی دیگر از بررسی های خبری مهم این هفته قیمت گوشت قرمز در بازار، ممنوعیت عرضه گوشت با بسته بندی و ورود خاص گوشت یک کیلو در بازار منجمد است.

خبر مهم دیگر قیمت محصولات کشاورزی در بازار است. مشاهدات نشان می دهد که قیمت خیار و پیاز پس از گذشت چندین هفته کاهش نیافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا