مطالب عمومی

آناتولی گزارش داد؛ نگرانی مردم فرانسه از افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، شهروندان فرانسوی به دلیل افزایش هزینه ها به ویژه انرژی نگران کاهش سطح زندگی هستند.

خبرگزاری «آناتولی» روز سه شنبه در گزارشی نوشت: قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت در فرانسه که تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته است، پس از جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافته و موج گرما پیش بینی می شود. و خشکسالی باعث افزایش قیمت می شود.

Saisabelle Dufrain، دانشجوی مهندسی که در ورسای زندگی می کند، می گوید: به عنوان یک دانشجو، فکر می کنم استاندارد زندگی در حال کاهش است زیرا درآمد ما یکسان است.

دوفرین خاطرنشان می کند که قیمت هر محصول غذایی حداقل 1 یا 2 یورو افزایش یافته است. دافرین همچنین اظهار داشت که چند سال پیش برای مخزن بنزین از او 50 تا 60 یورو می گرفتند که اکنون این مبلغ به 90 تا 100 یورو رسیده است.

حسن بیناته یکی از ساکنان گوسینویل در حومه پاریس نیز اظهار داشت که مدتی است که قبض برق کمتر از 40 یورو در ماه دریافت نکرده و قیمت هر روز در حال افزایش است. زندگی در فرانسه این روزها سخت و گران است.

لیندا، یکی از ساکنان سنت دنیس، نیز گفت که در ماه های اخیر افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی وجود داشته است. وی افزود: همه چیز زیاد شده است، من کمی خوش شانس هستم چون بچه هایم بزرگ شده اند، از نظر مالی مستقل هستند و کار می کنند، برای کسانی که بچه دارند ناراحتم.

موسوی فواد، یکی دیگر از شهروندان فرانسوی که در صنعت ساختمان فعالیت می کند، با تایید افزایش قیمت ها در همه جا از سوخت گرفته تا مصالح ساختمانی، خاطرنشان کرد: هزینه سوخت دو برابر شده است.

بر اساس داده های «موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه»، تورم در این کشور در ماه جولای سالانه به 1/6 درصد رسید. بیشترین افزایش قیمت انرژی با 28.5 درصد ثبت شد.

طبق گزارش فدراسیون ملی انجمن های دانشجویی فرانسه، میانگین هزینه دانشجویان دانشگاه ها در ابتدای سال تحصیلی به ۲۵۲۷ یورو می رسد. این مرکز این افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳۸ درصد اعلام کرد و آن را «تاریخی» توصیف کرد.

جو اجتماعی متشنج همچنین چالشی برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است، که ائتلاف میانه رو ماه گذشته اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد، زیرا رای دهندگان او را به دلیل نادیده گرفتن شکایات روزانه محکوم کردند.

اندکی بعد، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، به شکست ائتلاف حزب حاکم در کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمان اشاره کرد و گفت: این یک مشکل خطرناک برای فرانسه است.

«برنو لومیر» وزیر دارایی فرانسه در گفتگو با شبکه دو با اشاره به شکست حزب حاکم در کسب اکثریت پارلمانی، آن را یک شوک دموکراتیک خواند، اما گفت: مطمئن هستم که مکرون هنوز می تواند در این شرایط حکومت کند.» این یک امر دولتی است.” (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا