مطالب میجیک

آندومتریوز ریسک یائسگی زودهنگام را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین اوری ژانویه هلثبر اساس یافته های یک مطالعه جدید، زنان مبتلا به اندومتریوز آنها بیشتر احتمال دارد یائسگی زودرس را تجربه کنند، که خطر کاهش سال های باروری را افزایش می دهد.

اندومتریوز این وضعیتی است که در آن بافت هایی شبیه به پوشش داخلی رحم در خارج از رحم رشد می کنند، مانند تخمدان ها، لوله های فالوپ، روده ها یا دیواره بیرونی رحم.

«مادوی ولارنیرئیس تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی میشیگان، در این در باره او گفت: “این اولین مطالعه ای است که رابطه بین آنها را به هم مرتبط می کند.” اندومتریوز تایید “لاپاراسکوپی یائسگی زودرس طبیعی را بررسی می کند.”

دکتر ولارنی «ما با آن زن آشنا شدیم اندومتریوززنان، به‌ویژه آن‌هایی که هرگز از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده نکرده‌اند یا هرگز زایمان نکرده‌اند، ممکن است در معرض خطر کاهش باروری باشند.»

یائسگی به این معنی است که تخمدان ها تولید استروژن و پروژسترون را متوقف می کنند و تخمک را آزاد نمی کنند، بنابراین پایان رسمی باروری را نشان می دهد.

تجربه یائسگی در سنین 40 تا 45 سالگی را یائسگی زودرس می نامند و در حدود 5 تا 7 درصد از افراد جامعه رخ می دهد، بنابراین می توان گفت که حداقل 7 درصد از زنان یائسگی زودرس را تجربه می کنند. یائسگی در سن 46 سالگی یا بالاتر سن طبیعی برای یائسگی در نظر گرفته می شود.

ولارنی یافته های پس از کنترل چندین عامل از جمله نژاد، تحصیلات، درآمد، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و شاخص توده بدنی، خطر یائسگی زودرس را در زنان مبتلا به 30 درصد نشان می دهد. اندومتریوز نشان دهد.”

دکمه بازگشت به بالا