مطالب میجیک

هورمون درمانی دوره یائسگی مانع از بیماری های مزمن نمی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون با این حال، محققان در توصیه به روز شده خود تکرار کردند: هورمون درمانی نباید به عنوان راهی برای کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، یا سایر شرایط سلامت مزمن تجویز شود.

این یافته ها بر اساس سال ها شواهد است که نشان می دهد هورمون درمانی می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد، اما خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان سینه، سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می دهد.

دکتر جیمز مشکل سازیکی از اعضای گروه تحقیقاتی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ سود خالصی در این نوع درمان وجود ندارد. مزایا و خطرات یکدیگر را خنثی می کنند.”

این گروه از محققان برای اولین بار 20 سال پیش پس از انتشار یافته های یک کارآزمایی مهم، توصیه هایی در مورد هورمون درمانی یائسگی ارائه کردند. یافته‌های این کارآزمایی این باور قدیمی را به چالش می‌کشد که مصرف هورمون‌ها پس از یائسگی می‌تواند به محافظت از زنان در برابر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های حاد کمک کند.

اما محققان دریافته اند که هورمون درمانی در واقع خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون و سرطان سینه را افزایش می دهد.

در آن سال‌ها، تحقیقات بیشتر این یافته‌ها را تأیید کرده است: در بهترین حالت، هورمون درمانی یائسگی تأثیری بر پیشرفت بیماری قلبی ندارد و با خطرات اضافی از جمله احتمال بی اختیاری ادرار، بیماری کیسه صفرا و غیره همراه است. یا زوال عقل

با این حال، به نظر می رسد مزایایی دارد، از جمله کاهش خطر شکستگی استخوان و سرطان روده بزرگ.

دکمه بازگشت به بالا