کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان تصویب شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در جلسه عمومی امروز (یکشنبه 30 فروردین) اعضای شورای اسلامی شهر با 190 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به اصل جلوگیری از آسیب دیدن زنان و ارتقای امنیت آنان رأی دادند. 246 نماینده ای که در این نشست حضور داشتند، موافقت کردند.

در جمهوری اسلامی قوانین حمایتی زیادی برای زنان وجود دارد

فاطمه قاسم پور گزارش کمیسیون اجتماعی لایحه فوریت های پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و افزایش امنیت آنان را تشریح کرد. شکایت کن بهورت گفت: اعضای کمیسیون در جلسات متعددی با حضور مسئولان نهادهای ذیربط در حوزه زنان برای تکمیل این لایحه بحث و تبادل نظر کردند.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: اسلام یک نگاه ویژه است آه تو مقام زن را دارد و رفتار بد با زن را ملامت نمی کند. همچنین رهبر انقلاب بارها در جلسات متعدد به معضل مظلومیت زنان و اهمیت حمایت از جایگاه اشاره کرده اند. به این معنا که و به طور جدی بر لزوم حمایت قانونی از زنان به ویژه در زمینه خانواده تاکید کرده است به این معنا که. وی در 23 آذر سال گذشته در دیدار با فعالان زن تاکید کرد که گاهی مردان برای ظلم به زنان به نیروی بدنی تکیه می کنند، بنابراین برای حفظ نهاد خانواده باید قوانین قوی باشد تا این اتفاق نیفتد.

رئیس فراکسیون زنان شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به خلایی که در این زمینه وجود دارد و رویکرد پیشگیری و حمایت، برخورد با حوزه زنان بسیار حائز اهمیت است. آه تو است. بنابراین روند تدوین این لایحه از سال 90 و در دولت دهم آغاز شد و پس از دریافت نظر قوه قضائیه از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد و مشکلی ایجاد نمی کند. نمایندگان با رویکرد حمایتی سعی در کاهش پیامدهای دخالت در امور خانواده دارند و سه محور پیشگیری، حمایت و مجازات در این لایحه مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین تقویت رویکرد حل مسئله، کاهش احکام جرم انگاری و تقویت رویکرد ترمیمی در دستور کار قرار گرفت.

قاسم پور گفت: اما در جمهوری اسلامی قوانین حمایتی زیادی در مورد زنان وجود دارد پوچی همچنین احساس می شود که این لایحه به حل کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا