مطالب میجیک

لایحه فعلی حفظ صیانت از زنان، مشابه لایحه تامین امنیت زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، در مصاحبه با خبرنگار آنلاین ، در باره در آخرین وضعیت لایحه “حفاظت از حمایت ، عزت و امنیت زنان در برابر خشونت” آمده است: این لایحه در تاریخ 15 ژانویه سال جاری توسط دولت به دولت ارسال شد و ما همچنان منتظریم که مجلس هرچه سریعتر آن را تکمیل کند

وی در پاسخ به این س thatال که ماده از لایحه اصلی ، یعنی لایحه “تأمین امنیت زنان در برابر خشونت” نیز در این لایحه جدید گنجانده شده است ، گفت: بله ، بیشتر لایحه های قبلی به مجلس ارائه شده است. در واقع ، این لایحه به طور کلی شامل همان لایحه ای است که توسط قوه قضاییه رد شده است.

ابتکار عمل تأکید می کند که لایحه فعلی “حفاظت از حمایت ، وقار و امنیت زنان در برابر خشونت” فقط شامل چند اصلاحیه است که آنها نیز لازم است. نکته مهم این است که سرانجام در مورد این لایحه اتفاق نظر بین دولت و قوه قضائیه وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این توافق نامه بین دولت و قوه قضائیه باعث می شود که این لایحه به زودی در مجلس تصویب شود و امیدواریم نمایندگان آن را بررسی کنند.

به گزارش آنلاین ، لایحه حمایت و حرمت زنان در سپتامبر 1998 به دادگاه ها ارسال شد ، اما علی رغم انتقادات ، دولت و نمایندگان زن این لایحه را برای تصویب به مجلس حدود یک سال یا چهار ماه بعد ارسال کردند.

در این دوره ، 11 نفر از نمایندگان مجلس ، به ویژه فراکسیون های زنان ، بارها تأخیر در ارسال لایحه به مجلس برای تصویب قانون را به نماینده زنان یادآوری کردند ، اما انتظار این بود که طرح اصلاح و ارائه لایحه بیش از یک سال باشد.

اما قبل از ارسال قوه قضاییه لایحه به دولت ، یکی از انتقاداتی که به این طرح وارد شده تأخیر در ارسال لایحه است و تصویب نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا