مطالب میجیک

سند ارتقا جایگاه و امنیت زنان در شهر رونمایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سندی که از وضعیت و امنیت زنان در شهر حمایت می کند که در 21 مقاله توسط شورای شهر و شهرداری تهیه شده است ، وضعیت زنان سرپرست ، آسیب پذیر ، آسیب دیده ، مورد سوء استفاده ، آسیب پذیر و آسیب پذیر را نشان می دهد. در شهر. مورد توجه قرار گرفته است.

این در ابتدای این سند نوشته شده است. شکل گیری و تداوم پیشرفت ، رفاه و برقراری صلح و امنیت ملی به مشارکت فعال و آگاهانه همه افراد جامعه ، زن و مرد بستگی دارد. یکی از ارکان اساسی تسهیل مشارکت م womenثر زنان در خانواده ها و جوامع مختلف ، ارتقاء جایگاه و امنیت زنان در جامعه و از بین بردن دیدگاه های کلیشه ای تبعیض آمیز است که مدتهاست مانع تحقق توانمندی بالقوه زنان و خانواده و جامعه در زنان شده است. جامعه. این امر باعث کاهش خانواده ، فرهنگ ، اقتصاد ، علم و سیاست می شود.

دستیابی به هدف ارتقاء وضعیت و امنیت زنان مستلزم همکاری و هماهنگی بین بازیگران مختلف ، از جمله سیاست گذاران ، مدیران اجرایی و شهروندان این جنسیت مثر است. از این رو ، مدیریت شهر تهران با تکیه بر یافته های عمل گرایانه مبتنی بر شعار بلند “شهر تهران برای همه” و با اتکا به اصول مذهبی-قانونی-اخلاقی-اخلاقی زیر ، تصمیمات تعیین شده برای سیاستگذاری ، تسهیل ، اتخاذ مناسب اقدامات در جهت ارتقاء آموزش و مشارکت با عموم ، دولتی ، خصوصی ، مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد به منظور دستیابی به اهداف مهم ارتقاء وضعیت و امنیت زنان در شهر:

به دلیل گفتن کلمه الهی ، “من از جانب خدا بیشترین افتخار را دارم ، از شما می ترسم” ، بدون شک ، زنان ، مانند مردان ، مستحق برخورداری یکسان از همه حقوق ، وظایف و موقعیت و شهروندی بشری هستند.

بر اساس مقدمه قانون اساسی ، که بر مسئولیت خطیر زنان در خانواده و ارزشها و شأن مادران تأکید دارد ، هویت اصلی و حقوق انسانی زنان را بازیابی می کند ، ظلم را از بین می برد و حقوق زنان و خانواده را حفظ می کند. واحد اساسی جامعه و مرکز اصلی رشد و تعالی انسان است.

بر اساس مفاد ماده 20 قانون اساسی ، که بر حمایت قانونی زنان و مردان برابر و برخورداری از همه حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تأکید می کند.

بر اساس مفهوم اصل 21 قانون اساسی ، که ایجاد شرایط مساعد برای رشد شخصیت زنان و احیای حقوق مادی و معنوی را وظیفه دولت اسلامی می داند.

بر اساس ضمانت های قانونی مندرج در سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران و قانون حقوق و مسئولیت های زنان در جمهوری اسلامی ایران (مصوب 15/11/2006 مجلس شورای اسلامی) و پنج مورد پنج سال -برنامه توسعه سال ، به ویژه ماده 131). ارتقای جایگاه زنان در جامعه ، بر اساس تحقق حقوق قانونی زنان ، مستلزم اتخاذ تدابیری برای توانمندسازی زنان و دلایل مربوطه ، استفاده از سرمایه اجتماعی زنان در روند پیشبرد اهداف توسعه و رویکردهای عدالت جنسیتی بر اساس اصول اسلامی است. به سیاست ها ، برنامه ها و برنامه های همه دستگاه های اجرایی تدوین شده است.

بر اساس منشور حقوق شهروندی ، به ویژه ماده 11 ، که بر حق زنان برای مشارکت فعال و م effectivelyثر در سیاستگذاری ، قانونگذاری ، مدیریت ، اجرا و نظارت تأکید می کند. و تابع مفاد مواد 12 ، 13 و 14 سند است که حق آزادی و امنیت شهروندان را به عنوان حقی عاری از هرگونه تجاوز اعلام می کند.

این واقعیت را به رسمیت بشناسید که امنیت دارای ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، فردی ، جمعی و فرهنگی است و امنیت زنان زیربنای امنیت خانواده و جامعه به طور کلی است.

نقش و پتانسیل واقعی زنان را در ترویج و ادغام صلح ، مدارا ، رد خشونت و امنیت در جامعه به رسمیت بشناسید و این واقعیت را تصدیق کنید که زنان اغلب در تمام سطوح تصمیمات مربوط به مسائل و اولویت های دولت شهر نمایندگی می شوند.

بر لزوم زمینه سازی برای حضور زنان در فعالیت های فرهنگی اجتماعی با از بین بردن موانع و شکاف هایی که زنان را به حاشیه می برد ، و ناامن ساختن محیط های شهری به دلیل حضور آنها و نبود فرصت برای توانمندسازی و مشارکت م effectivelyثر در جامعه تأکید می کند.

با تکیه بر کارکرد ، تجربه مفید و نقش سازنده شوراهای اسلامی برای تقویت وضعیت زنان و حفظ امنیت در مناطق شهری بر اساس ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهردار (مصوب مجلس شورای اسلامی 1 مارس 1996). اسلام) ، به ویژه بندهای 2 ، 5 و 6 ، که کاستی ها ، نیازها و معایب اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی را بررسی و تصدیق می کند ، راه حل های عملی در این زمینه ها ارائه می دهد و مشارکت جامعه را در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی تسهیل می کند. ، مشکلات رفاهی مدنی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر موارد.

بر اساس مفاد برنامه توسعه به مدت پنج سال سه بار در تهران (1398-1402) ، به ویژه یادداشتهای مقاله 69 ، 73 ، 74 و 80 ، یک مکان امن بدون دفاع شهر و راه برای مشارکت زنان باز می شود. تغییر رویکرد “مرزهای اجتماعی” به “تأثیر اجتماعی” با ارائه زیرساخت ها و خدمات به شهروندان آسیب دیده و آسیب پذیر ، ارتقاء امنیت اجتماعی در یک شهر و ایجاد حس شهروندان ، به ویژه زنان ، کودکان ، سالمندان. و سالمندان ، برای ارتقاء سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعالان زن در شهر بر رفع تبعیض ، توانمندسازی و ایجاد فرصت هایی برای افزایش نقش زنان در مدیریت شهر تأکید دارند.

با تأکید مجدد بر نقش مهم شوراهای اسلامی شهری و شهری در ارتقاء برابری و رفع تبعیض بین زنان و مردان در سطوح مختلف مدیریت شهری ، از جمله تشکیل یک محیط محافظ سیاسی ، حقوقی ، اجتماعی و فرهنگی ، برای حقوق شهروندی از برابری اساسی است. و مشارکت متعادل

با توجه به اشکال مختلف خشونت ، ناامنی و تبعیض علیه زنان بر اساس معایب اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و جسمی شهر ؛ در بسیاری از موارد ، کیان به خانواده خود آسیب جدی وارد کرده و امنیت زنان را کاهش داده است.

اسنادی را که وضعیت و امنیت زنان را در تهران ارتقا می دهد ، مشاهده کنید: اسنادی که وضعیت زنان را ارتقا می دهد

دکمه بازگشت به بالا