لایحه ارتقای امنیت زنان رویکرد فمینیستی ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | امنیت زنان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان گفت: ایشان در چند دهه اخیر درخواستی برای رفع ظلم به زنان به ویژه در خانواده حتی در خانواده داشته اند. در جلسه ای که چند ماه پیش با ایشان بوده است، سخنران و مطالبات زنان مشکلات فراوانی دارد، اما هیچکس به این مشکل اشاره نمی کند، اما خود آقا نگران هستند که این مشکل در حکومت اسلامی مورد توجه قرار گیرد. که از حقوق زنان دفاع می کند و حقوق ویژه ای دارد.رحمت و شفقت برای زنان.

وی افزود: واضح است که آنها به شدت نگران هستند که چرا قوانین حمایت از زنان در جوامع اسلامی و جمهوری اسلامی اجرا نمی شود. این اثر البته سال هاست که به دستور رهبر انقلاب و با توجه به مطالبات مطرح شده تدوین می شود، اما به دلیل کشمکش های فراوان و دلایل مختلف روی زمین مانده است.

رهبر انقلاب 400 سخنرانی در مورد ظلم به زنان بیان کردند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: آنچه آقای آقای تاکید دارند ظلم به زنان است و اگر نگاه کنید بیش از 400 مورد در سخنان خود به ظلم به زن اشاره کرد و می خواهد این مشکل در جامعه کم باشد. و در برخی خانواده ها قابل غلبه و پیشگیری است. بنابراین زنان را به گونه ای خاص می بینند.

خزعلی با اشاره به فمینیستی نبودن لایحه امنیت زنان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از دوستان پیشنهاد می کنند که مدام از زنان یاد می شود و می خواهند برای زنان قوانینی وضع شود، این یک نگاه فمینیستی و یک نگاه خاص است، چرا باید با زنان این گونه رفتار شود. که در حالی که این کم نیست و این نگاه دقیقاً اسلامی و قرآنی است.

وی در این برنامه تلویزیونی ادامه داد: ما می خواهیم عدالت برای همه اعم از زن و مرد و برای همه در شرایطی که مورد سوء استفاده و ظلم قرار نگیرند فراگیر باشد. اما در برخی جاها قوانین خاصی برای افراد با شرایط خاص داریم که احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر است و کمتر می توانند از خود دفاع کنند. دقیقاً این تعبیری که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردان به دلیل شرایط جسمانی زنان می توانند در مواردی زور و ظلم کنند، باید جلوی این موضوع را بگیریم.

این استاد دانشگاه افزود: در قرآن کریم نگفته است که ظلم و زیان کردن، شر است. اما مشخصاً در مورد زنان گفت: «آسیب نکن، ظلم نکن». حتی فلسفه حجاب نیز جلوگیری از آزار و اذیت زنان به دلیل وضعیت جسمانی و موقعیت زنان است. بنابراین گفته می شود این لایحه مربوط به زنان است و باید نگاه فمینیستی داشته باشد، اما اینطور نیست. زیرا مواردی در لوایح و قوانین دیگر آمده است. مثلاً لایحه ای می تواند در مورد کودکان باشد و می توان در آن از کودکان نام برد.

چرا در لایحه کلمه خانواده در کنار زنان ذکر نشده است؟

خزعلی تاکید کرد: چرا در لایحه ذکر شده که چرا از زنان بدون خانواده یاد شده است، چنین چیزی وجود ندارد; اولاً لایحه حمایت از خانواده وجود دارد و هیچ دلیلی برای مطرح کردن خانواده در هر بار ذکر نام زن وجود ندارد. در عین حال تاکید می کنیم که این زنان باید در خانواده مورد احترام باشند و اساس خانواده متزلزل نشود.

وی خاطرنشان کرد: در تبصره یک ماده یک لایحه ارتقای امنیت زنان، تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی این قانون باید در راستای اصل دهم قانون اساسی با محوریت خانواده، صیانت باشد. قداست و استواری روابط خانوادگی بر اساس موازین شرعی و اخلاقی طبق اصل 21 قانون اساسی باید با رعایت موازین اسلامی و ایجاد شرایط مساعد برای رشد شخصیت و اخلاق و مادی زنان انجام شود. حقوق و حمایت از نقش مادری.

دکمه بازگشت به بالا