سمفونی «به قدقامت یاران» رونمایی شد/ موسیقی‌هایی به یاد حاج قاسم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حاج قاسم

به گزارش خبرنگار آنلاین، منظومه سمفونیک «به قد قتم یاران» عنوان یکی از جدیدترین محصولات موسیقایی منتشر شده در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی است که شامگاه سه شنبه به روی صحنه رفت. 21 دی ماه با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی و هنری در تالار وحدت تهران افتتاح شد.

نکته دیگری که در مورد این کنسرت می توان به آن اشاره کرد، حضور برخی از نوازندگان سابق ارکستر تحت حمایت بنیاد فرهنگی رودکی است که در دوره مدیریت قبلی بنیاد رودکی در این گروه حضور نداشتند.

این سمفونی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار سپهبد قاسم سلیمانی (مدرسه سلیمانی)، انجمن موسیقی ایران فرهنگ رودکی تولید شده است. و بنیاد هنر و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیر حیدریان رهبر ارکستر، محمدمهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان هستند.

«راپسودی ایرانی» ساخته میلاد آقایی، «به قد قوات یاران» با شعر محمد هدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه قسمت «دفاع مقدس»، «دفاع از معبد» و «شهادت» از جمله قطعات هستند. که در این کنسرت اجرا می شود در بین مخاطبان قرار می گیرد.

در توضیح این پروژه چنین آمده است: «این اثر را برای خورشید از زبان کسانی که خود را به خورشید داده اند، یعنی کسانی که دست برادرانشان را داده اند برای رسیدن به هدف آماده کرده ام. از لطف شما تا قدش شکسته شود، اما خاطرات تو خاطره و خاطره باشد.» دست شیطانی استکبار همچنان بر رازی است، اما می ترسد».

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان ویژه این مراسم محمد اله یااری مدیر عامل بنیاد فرهنگی رودکی بود.

این گزارش در حال بروز رسانی است…

دکمه بازگشت به بالا