مطالب عمومی

«تنوع» ویژگی مثبت جشنواره موسیقی نواحی است/ نگارش ۲ کتاب درباره عاشیق‌ها

عاشیق احد ملکی در گفتگو با آنا;

سرپرست گروه موسیقی آشیکل با حضور در جشنواره موسیقی منطقه بیان کرد: یکی از ویژگی های مثبت این جشنواره انتخاب گسترده اجراها و گروه های موسیقی است که تکرار کارها را غیرممکن می کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری آنا، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی امشب با حضور هنرمندان موسیقی نواحی از سراسر کشور در استان گلستان – شهرستان گرگان برگزار شد. یکی از گروه های شرکت کننده در جشنواره امسال، گروه موسیقی «عاشقال» به سرپرستی «عاشیق احد مالکی علیشاه» پژوهشگر، مدرس و نوازنده است.

عاشیق احد ملکی در گفت و گو با آنا اظهار کرد: برای رسیدن به این موقعیت حرفه ای و هنری سال ها پیش به دنبال موسیقی گشتم، آموزش های لازم را دیدم، آثار اساتید را شنیدم و ساز خریدم و نواختم.

وی با اشاره به اینکه برای چهارمین بار است که در موسیقی نواحی شرکت می کند، گفت: به عنوان پژوهشگر موسیقی نواحی با موضوع داستان های عاشقانه در جشنواره شرکت کردم و آن را برای حضار توضیح دادم، سپس در روز آخر طی جلسه ای. من به سوالات دانشجویان موسیقی پاسخ دادم

مدرس و نوازنده قپوز گفت: در این جشنواره با جمعی از بانوان عاشق همراهی کردم و با هم دونوازی داشتیم. این گروه برای اولین بار روی صحنه رفت و ما کار اردوبادی و جیرانم را اجرا کردیم، اما چون یکی از خانم ها بود نتوانستم برای حضور در جشنواره این کار را انجام دهم، به محل او رفتم و گروه را همراهی کردم.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره های قبلی کرمان و تهران به عنوان محقق و نوازنده تجلیل شد، افزود: با 15 نفر از عاشقان روی صحنه تالار وحدت اجرا کردم و برای اجرای مراسم اختتامیه نیز انتخاب شدم که به خوبی از پس آن برآمدم. .ما اومدیم

عاشیق احد ملکی درباره اجرای این جشنواره در گرگان گفت: در این شهر با استقبال خوبی مواجه شدیم، گروه موسیقی خوبی شرکت کردند و اجرایی که دیدم ارزشش را داشت. یکی از ویژگی های خوب این جشنواره این است که سعی شده از گروه های تکراری زیاد استفاده نشود.

وی یادآور شد: آشیکل یعنی کسی که شعر می‌خواند، ساز می‌نواخت و می‌خواند و گروه خودش را جمع می‌کند. عشق ما از سه نفر شروع شد و به پانزده نفر رسید، حتما تعداد کنسرت ها زیاد شده بود چون شرایط کنسرت با جشنواره منطقه فرق می کند. برای کنسرت ها سعی می کنم آهنگ ها را مدرن کنم و سازهای کوبه ای و الکترونیکی اضافه کنم اما در موسیقی نواحی باید سازها اصیل باشد.

احد ملکی درباره دوخانی در اجرای موسیقی گفت: البته هر عاشقی روش خودش را می پسندد و تک خوانی راحت تر است، اما دوخانی نیاز به تمرین زیاد دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اجرای گروه و آهنگ جدید گفت: از زمان کرونا کار جدیدی آماده نکرده‌ایم، فقط به دنبال انتشار دو کتاب عاشقان منطقه خود هستم. ” و “عاشق شهید بشیر شهریوری” از روستای بستان آباد تبریز که در صورت حمایت اگر اتفاق بیفتد می توانم آن را منتشر کنم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا