مطالب میجیک

تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام حامد تدفیری صبح چهارشنبه در اجتماع دختران حاجی قاسم در خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از زنان به دلیل فعالیت های اجتماعی خانه و زندگی خود را رها می کنند و برخی از زنان نیز به دلیل خانه داری فعالیت های اجتماعی را رها می کنند. و داشتن شوهر، چه اشتباه و چه نادرست، افراطی.

رئیس سازمان معارف اسلامی و مدرسه علوم صدرا کشور: در اسلام سه حوزه مهم برای زنان تعریف شده است که یکی از مهمترین آنها حوزه رشد و بالندگی معنوی است.

تصدی با بیان اینکه دومین عرصه وجودی زنان حوزه اجتماعی است، گفت: این فعالیت می تواند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و در واقع همه عرصه های زندگی باشد.

استعدادهای خود را کشف کنید

وی با تاکید بر اینکه قسمت سوم حضور و فعالیت زنان مربوط به خانه و خانواده، همسر و مادر است، گفت: دختران ما باید ارزش های خود را به درستی درک کنند و استعدادهای خود را کشف کنند.

رئیس مدرسه دولتی معارف اسلامی و علوم معنوی هدف از برگزاری مراسم دخترانه حاج قاسم را تربیت فرماندهان جهادی دانست و گفت: دختران حاجی قاسم باید در کار و زندگی خود پرشور، کوشا و کوشا باشند. باید در جهت قرآن باشد.

تصدی با بیان اینکه باید هدف از تحصیل، مطالعه و قبولی در کنکور را مشخص کنیم، گفت: در غیر این صورت در مقطعی از زندگی به بن بست می رسیم.

وی ادامه داد: اگر اکنون اهداف خود را در زندگی مشخص نکنیم در سال های آینده با مشکلات و پشیمانی مواجه خواهیم شد.

خاطرات 36 هزار شهید دانش آموز

رئیس سازمان تعلیم و تربیت اسلامی صدرا با اشاره به اینکه زنان و دختران جامعه مربیان واقعی هستند، گفت: مربیان این جامعه باید مسائل معنوی مانند قرآن و نماز شب را بدانند.

وی با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز در روز دفاع مقدس، هشدار داد: این شهدا در گام اول انقلاب تلاش و فداکاری کردند و اکنون نوبت ما در گام بعدی انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب جهاد تبیینی را امری مهم خواندند، گفت: شهید حاجی قاسم سلیمانی بارها می گفت که نگرانم خوابم ببرد و اتفاق ناخوشایندی بیفتد. برای دختر گوشه ای اتفاق می افتد و همه ما باید این حساسیت را داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا