ساخت راه‌آهن بوشهر – شیراز در کدام مرحله است؟

بوشهر | شیراز

قطار بوشهر – شیراز با قدمتی 15 ساله تاکنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است. اما اکنون معاون وزیر راه و شهرسازی از تعیین پیمانکار ساخت راه آهن بوشهر به شیراز خبر می دهد تا عملیات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز شود.

به گزارش میجیک، راه آهن شیراز – بوشهر در 11 قطعه به طول 500 کیلومتر راه اندازی شده است. از 11 قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول 100 کیلومتر و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر قطعه 11 که به بوشهر متصل است به طول 40 کیلومتر و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پیش رفتن. دو قطعه صعب العبور این خط ریلی در استان بوشهر به طول 25 کیلومتر قرار دارد. در این قسمت 5.5 کیلومتر پل و تونل وجود دارد و مسیر دارای شرایط توپوگرافی بسیار سختی است. این قسمت از پروژه دارای 10 تونل و 9 پل ویژه است که این 25 کیلومتر را بسیار مهم می کند.

پروژه راه آهن بوشهر-شیراز یکی از توافقات اولین سفر محمود احمدی نژاد در دولت نهم بود که عملیات اجرایی آن از سال 1385 آغاز شد، اما به دلیل کمبود اعتبار، اجرای پروژه با کندی پیش رفت و در اکثر موارد متوقف شد. از سال گذشته

اکنون 15 سال از آغاز پروژه راه آهن بوشهر – شیراز می گذرد اما پیشرفت فیزیکی به 10 درصد نرسیده است. با وجود این، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسفندماه سال گذشته از تامین اعتبار یک میلیارد دلاری راه آهن بوشهر – شیراز خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه تامین شده و به زودی شاهد تسریع در اجرای خط ریلی بوشهر خواهیم بود. ” ما چند امتیاز برای جبران عقب ماندگی گذشته خواهیم بود.

پیمانکار احداث راه آهن بوشهر به شیراز منصوب شد

اما در آخرین اخبار از راه آهن بوشهر به شیراز، خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور – اعلام کرد: در طول ساخت 500 کیلومتر راه آهن بوشهر به شیراز، 70 تا 80 درصد پیمانکاران مشخص شده است. مسیری که انتظار داریم در اسرع وقت اجرایی شود یکی از خبرهای خوش برای استان بوشهر و کشور صدور مجوز برای احداث یکی از کریدورهای اصلی ریلی ایران است که بوشهر را به شبکه اصلی ریلی کشور متصل می کند. .

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با دستور رهبر انقلاب به تصویب رسیده است، تصریح کرد: اجرای بخشی از طرح از گذشته آغاز شد که به دلیل کمبود منابع مالی در گذشته به کندی پیش رفته است. سال و با دستور رهبر انقلاب و عزم دولت به نتیجه مناقصه انجام و پیمانکاران به صورت قطعه قطعه مشخص شدند. بخش کوچکی از طرح باقی مانده است و تا سه ماه آینده پیمانکاران مشخص می شوند و امیدواریم در آینده کار در این محور ریلی آغاز شود و با دستور عملیات اجرایی به صورت رسمی انجام شود. از سوی رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی.

حال باید دید طلسم این راه آهن 15 ساله شکسته می شود یا خیر که رئیس جمهور از تامین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر – شیراز خبر داده و پیمانکار ساخت این راه آهن به اتمام رسیده است. . تعیین شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا