مطالب میجیک

آلودگی هوا مقیاس چاقی زنان را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، یک مطالعه جدید در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که عامل دیگری نیز وجود دارد که بر وزن، BMI، اندازه کمر و چربی بدن زنان تأثیر می گذارد: آلودگی هوا.

“شین پولسرپرست تیم تحقیقاتی گفت: زنان در اواخر دهه 40 و اوایل 50 سالگی به مدت طولانی در معرض آلودگی هوا به ویژه سطوح بالاتر ذرات ریز، دی اکسید نیتروژن و ازن قبلا، پیش از این به این معنا که آنها شاهد افزایش اندازه بدن هستند.

این داده ها از 1654 زن با میانگین سنی نزدیک به 50 سال بدست آمد که از سال 2000 تا 2008 تحت نظر بودند.

قرار گرفتن سالانه در معرض آلودگی هوا اساسا آدرس‌های مسکونی فردی با تخمین‌های ترکیبی از غلظت آلاینده‌های هوا تعیین می‌شوند. محققان رابطه بین آلودگی و اندازه و ترکیب بدن شرکت کنندگان را بررسی کردند. یکی از چند سوال آنچه ما به دنبال پاسخ به آن بودیم این بود که آیا این ارتباط ها بر اساس فعالیت بدنی متفاوت است یا خیر.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش چربی بدن در میان زنان میانسال مرتبط است. به عنوان مثال، چربی بدن 4.5 درصد یا حدود 1 کیلوگرم افزایش می یابد.

محققان در حال بررسی تعامل بین آلودگی هوا و فعالیت بدنی بر ترکیب بدن هستند. این مطالعه نشان می دهد که سطح بالای فعالیت بدنی راهی موثر برای کاهش و جبران قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا است.

پول وی گفت: از آنجایی که این مطالعه بر روی زنان میانسال متمرکز شده است، این یافته ها را نمی توان به مردان یا زنان در محدوده سنی دیگر تعمیم داد.

دکمه بازگشت به بالا