مطالب میجیک

چاقی منجر به کاهش عملکرد ریه زنان می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهمطالعات قبلی نشان داده است که زنان حتی کمتر سیگار می کشند می کشتناما آنها از اختلال عملکرد ریه بیشتری رنج می برند و خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه نسبت به مردان بیشتر است.

علاوه بر این، زنان سیگاری کاهش سریع‌تری در عملکرد ریه در سنین 45 تا 50 سالگی نسبت به مردان سیگاری تجربه کردند. اعداد رخ می دهد آسم و نرخ بستری شدن در بیمارستان به دلیل است آسم همچنین در زنان شایع تر از مردان است. اعتقاد بر این است که هورمون های زنانه بیشتر باعث ایجاد بیماری می شوند آسم او در زنان نقش دارد.

نشان داده شده است که چاقی بر خطر انسداد راه هوایی تأثیر می گذارد و می تواند منجر به کاهش عملکرد ریه شود. بروز بیماری مزمن انسدادی ریه در افراد چاق بیشتر از افراد با وزن طبیعی است. علاوه بر این، زنان چاق بیشتر از مردان در معرض چاقی هستند آسم برای مثال.

این مطالعه جدید، بر اساس داده های جمع آوری شده از بیش از یک میلیون زن، با هدف تعیین تأثیر شاخص توده بدن و دور کمر بر بیماری انسدادی مزمن ریه و آسم این کار در زنان قبل و بعد از یائسگی انجام می شود.

محققان به این نتیجه رسیدند که صرف نظر از وضعیت یائسگی، شاخص توده بدنی بالا و خط کمر، خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه و آسم افزایش. علاوه بر این، هر چه شاخص توده بدنی و دور کمر بیشتر باشد، خطر ابتلا به چنین بیماری های ریوی بیشتر است. علاوه بر این، وزن کم نیز به عنوان یک عامل خطر برای بیماری انسدادی مزمن ریه در زنان یائسه شناخته شده است، که نشان می دهد کنترل وزن و حفظ آمادگی جسمانی سالم کلیدی برای پیشگیری از بیماری انسدادی مزمن ریه است. آسم در زنان.

دکمه بازگشت به بالا