احداث ‌پایانه‌ مکانیزه غلات بندرامام (ره) ۷۶ درصد پیشرفت دارد

درام | غلات

احداث ‌پایانه‌ مکانیزه غلات بندرامام (ره) ۷۶ درصد پیشرفت دارد

میجیک/خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احداث پایانه مکانیزه غلات شماره 2 منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن، 6 دستگاه مکنده پرقدرت، 1500 متر خط ریلی داخلی و دو خط انتقال گالری از اسکله به سیلو یک کیلومتری با 76 درصد پیشرفت در حال اجرا و تکمیل است.

ابوطالب گرایلو امروز 16 خرداد اظهار داشت: در این پروژه قطعات مهمی از جمله نصب تجهیزات داخل سیلوها، نصب اسکلت فلزی دکل ها و خطوط انتقال، ساخت سیلوهای صادراتی، ساخت مونوریل و ترازو و ساختمان های جانبی و پشتیبانی با توان متخصصان داخلی در حال انجام است.

وی افزود: کاهش تردد اسکله به دلیل تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش مدت زمان عملیات تخلیه کشتی از هشت روز به چهار روز، جلوگیری از تاخیر کشتی ها و کاهش یا حذف هزینه های دموراژ ناشی از آن. ، و افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی ها از جمله مزایای ساخت این ترمینال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پایانه مکانیکی با سرمایه گذاری اولیه 15 میلیارد و 703 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در دولت سیزدهم آغاز شد، گفت: در صورت بهره برداری از این پایانه مکانیکی، منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی است. بندر امام خمینی (ره) در کریدور ترانزیتی شمال – جنوب یکی از محورهای مهم بارگیری و تخلیه غلات است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا