مطالب عمومی

آنکارا درباره گشایش مسیری در دریای سیاه و انتقال غلات با مسکو رایزنی می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه شنبه) گفت که آنکارا قصد دارد با مسکو درباره گشایش کریدورهای امنیتی در دریای سیاه و همچنین انتقال غلات اوکراینی گفتگو کند.

به گزارش میجیک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووشو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت که این مذاکرات در جریان سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آنکارا در ژوئن 2022 انجام خواهد شد.

وی افزود که لاوروف در 8 ژوئن وارد ترکیه خواهد شد تا درباره باز کردن کریدورهای امنیتی در دریای سیاه گفتگو کند و همچنین با مقامات ترکیه از اپراتورهای غلات اوکراین بازدید کند.

وی گفت: «ترکیه تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال نخواهد کرد، زیرا ترکیه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد». به دلیل نقش واسطه ای که ایفا می کنیم، موقعیت ما قابل درک است و باید درک شود. موضع ما روشن است، ما در این تحریم ها علیه روسیه شرکت نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم از طریق ما اعمال شود.

چاووش اوغلو همچنین گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود گفته است که آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. وی افزود: زلنسکی در گفت و گوی تلفنی با اردوغان گفت که می خواهد با پوتین دیدار کند. ترکیه به تلاش های خود در این زمینه ادامه می دهد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه سال جاری، ترکیه به عنوان میانجی اصلی بین روسیه و اوکراین ظاهر شده و میزبان چندین گفتگو بوده است. مذاکرات پس از اینکه زلینسکی گفت نیروهای روسی باید اراضی اشغالی را تسلیم کنند، متوقف شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا