جلالی: دولت سیزدهم می‌تواند تلخی‌های اقتصادی کشور را به شیرینی تبدیل کند

اقتصاد | دولت سیزدهم

جلالی: دولت سیزدهم می‌تواند تلخی‌های اقتصادی کشور را به شیرینی تبدیل کند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلخی و شیرینی اقتصاد کشور گفت: تلخی ها دلیل بر حرف زدن نیست چرا که کار و ضعف دولت نیست بلکه دولت است. کار و تلاش شبانه روزی من معتقدم دولت سیزدهم انشاءالله در فرصت باقی مانده این مانع را برطرف کرده و تلخی را به شیرینی تبدیل خواهد کرد.

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و اشاراتی به شیرینی و تلخی اقتصاد کشور، اظهار کرد: سال هاست که شعار مقام معظم رهبری برای سال بر اساس مسائل اقتصادی از جمله تولید ملی، مشارکت مردم کاهش تورم و یکی از دغدغه ها و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه «در حوزه اقتصادی بحث اصلی مربوط به زیرساخت هایی است که پیش روی ما قرار دارد»، اظهار کرد: در حوزه مشکلات زیرساختی نیز نیاز به تدابیر و تلاش برای جلوگیری از رشد نقدینگی، کاهش تورم است. جلوگیری کردن. کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه توقف تورم و جلوگیری از آن.

این نماینده مجلس افزود: اگر بتوانیم رشد نقدینگی را کنترل و مسدود کنیم و آن را به 24 درصد برسانیم یا رشد اقتصادی کشور را که در حال حاضر منفی است به 6 درصد برسانیم و در برنامه هفتم به رشد برسیم. 8 درصد یکی از شیرینی های اقتصادی یعنی دولتی است از دیگر نبات های اقتصادی می توان به توسعه دانش بنیان اشاره کرد.

جلالی در ادامه به تلخی های اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از تلخی های اقتصاد کشور این است که شرایط استفاده از همه این منابع فراهم نشده است. متاسفانه در کشور ما سه و نیم میلیون دانشجو و 100 هزار هیات علمی وجود دارد، اما ارتباط دانشگاه با صنعت و مهارت در مدارس و دانشگاه ها برقرار نشده است. به علاوه هنوز نمی توانیم بهره برداری از نیروی انسانی را به بیش از 50 درصد برسانیم. اگرچه نرخ بیکاری کاهش یافته و در برخی جاها تقریباً به صفر رسیده است، اما در برخی جاها نرخ بیکاری ما می تواند هفت هشت درصد باشد.

وی افزود: این تلخی است که وجود دارد اما این تلخی دلیل نمی شود که بگوییم نمی توانند کار کنند یا دولت ضعیف است، بلکه دولت هر ساعت کار می کند و تلاش می کند. من معتقدم دولت سیزدهم انشاءالله در فرصت باقی مانده این مانع را برطرف کرده و تلخی را به شیرینی تبدیل خواهد کرد. اگر همه همکاری کنند و سیاست بازی نکنند، این یک وظیفه مهم است. بعضی ها نباید بگویند که دولت مال ما نیست، ما باید کارهای خوب را بد جلوه دهیم و از آنها چشم پوشی کنیم. رفتار این افراد به مصلحت کشور و نظام نیست و تلخی ها و بداخلاقی هایی که خطرناک است نه دولت بلکه کشور است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با قدردانی رهبری از اقدامات دولت، گفت: در دولت سیزدهم خدمات مهمی انجام شده و دولت شبانه روز کار می کند، اما مشکلات زیاد و انباشته است. این تلخی است، اقدامات لازم باید به صورت مستمر انجام شود. امیدوارم دولت سیزدهم تا پایان دوره کاری خود به وعده خود عمل کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا