برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

طرز پخت شیرینی گردویی

شیرینی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و پرطرفدار است که برای پذیرایی در مهمانی ها مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گردویی
سفیده تخم مرغ ۹۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
مغز گردو ۱۰۰ گرم
کیک اسفنجی ۱۰۰ گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه در ابتدای کار پودر قند را به همراه مغز گردو، کیک اسفنجی، پودر کاکائو و وانیل را درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا پودری و ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس سفیده تخم مرغ را به آن می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا به حالت خمیری شکل درآید. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مایه شرینی را به صورت مداوم و بدون وقفه به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید مایه شیرینی نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به همراه سرکه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کاملا یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم مایه شیرینی به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حالت خمیری پیدا کند.

شیرینی گردویی با آرد گندم | شیرینی گردویی تبریزی

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر شیرینی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله ششم

حالا خمیر شیرینی را با فاصله زیاد از هم درون سینی فر پایپ کرده، سپس با انگشت مرطوب روی شیرینی ها را کمی فشار می دهیم تا سر قله ای آنها صاف شود. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بلافاصله پس از قرار گرفتن شیرینی ها درون فر، حرارت را به ۱۷۵ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها بسته به سایزشان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن شیرینی ها آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه شیرینی گردویی به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

 

منبع: حاشیه نیوز

دکمه بازگشت به بالا