اقتصادی

کدام کشورها وارد رکود اقتصادی شدند؟

رتبه بندی فیچ اعلام کرد که آلمان و ایتالیا تا پایان سال وارد رکود خواهند شد زیرا تورم همچنان در حال افزایش است.

به گزارش میجیک و به نقل از بیزینس، اگرچه انتظار نمی رود این رکود شدید باشد، اما جیمز مک کورمک، رئیس شرکت های دولتی و چند ملیتی فیچ، گفت: «رکود به خودی خود مهم است».

بر اساس آخرین آمار اداره آمار فدرال آلمان (Destatis)، تورم در آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در ماه فوریه شتاب گرفت و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد و ماه به ماه 1 درصد افزایش یافت. افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، با وجود کمک های دولتی، به اقتصاد کشور آسیب می زند.

اقتصاد آلمان در سه ماهه آخر سال 2022 به میزان 0.4 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت.

در ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، قیمت مصرف کننده در ماه فوریه نسبت به سال قبل 9.2 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد 10 درصدی در ژانویه کاهش یافت.

به گفته اندیشکده نومیسما، از هر هفت ایتالیایی یک نفر شکایت دارد که درآمد کمتری از نیاز خود برای زندگی دارد و قدرت خرید آنها در این کشور بیش از نیم سال پیش کاهش یافته است. یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که تمام پول خود را برای اقلام ضروری خرج کرده اند، در حالی که 26 درصد از خانواده های ایتالیایی گفتند که می ترسند در پایان ماه نتوانند زندگی خود را تامین کنند.

مک کورمک گفت که ایالات متحده نیز در معرض خطر یک رکود متوسط ​​تا پایان سال قرار دارد و افزود که بریتانیا در حال حاضر در رکود بوده است.

این اقتصاددان همچنین خاطرنشان کرد که دولت‌ها در سراسر جهان برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی از زمان آغاز درگیری در اوکراین تلاش می‌کنند. تا کنون، خوش‌بینی چندانی در مورد بهبود سریع وجود ندارد و افزایش هزینه‌ها موجی از بی‌ثباتی را در سراسر اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا