مطالب میجیک

کلم بروکلی و بروکسل برای سلامت عروق خون مفید هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محققان دانشگاه استرالیا غربی مصرف سبزیجات علفی مانند کلم ، کلم را مشاهده کردند کلم بروکلی و رشد بروکسل با کاهش بیماری عروقی در زنان مسن همراه است.

محققان دریافتند افرادی که غذاهایی را می خورند که دارای سبزیجات در سبزیجات هستند ، احتمالاً در شریانهایی که آئورت را گسترش می دهد ، کلسیم ایجاد می کنند ، که اصلی ترین علائم بیماری عروقی است.

بیماری عروقی عروق را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند جریان خون تصفیه شده در بدن را کاهش دهد. کاهش جریان خون ممکن است به دلیل افزایش رسوبات چربی و کلسیم در دیواره های داخلی رگ های خونی مانند آئورت باشد.

تشکیل این چربی ها و کلسیم عامل اصلی بیماری های قلبی یا سکته مغزی است.

دکتر. “لورن نعمت ها»، رئیس تیم تحقیق ، اینجا در باره وی گفت: “ما در مطالعات قبلی دریافتیم که مصرف بیشتر این سبزیجات با خطر کمتری از بیماری قلبی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی همراه است.”

وی گفت: “اکنون ما زنانی را پیدا می كنیم كه مشغول مطالعه جدید هستند.” سالخورده “خوردن سبزیجات حاوی گلهای هر روز بیشتر احتمال دارد که باعث رسوب کلسیم در رگ های خونی شود.”

وی گفت: ویتامین K در این سبزیجات به وفور وجود دارد و به همین دلیل این مواد معدنی در روند جلوگیری از تشکیل رسوب کلسیم در رگ های خونی نقش دارند.

محققان دریافتند زنانی که بیش از 45 گرم سبزیجات در روز می خورند ، 46 درصد کمتر احتمال دارد که رسوب کلسیم را در سرخرگ های خود ایجاد کنند.

دکمه بازگشت به بالا