مطالب میجیک

نقش مهم باروری و شیردهی در سلامت زنان/ سقط عمدی جنین آفت جان مادر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دکتر ناصر رهبر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: همه ساله از ساعت 24 تا 30 آنلاین هفته ملی سلامت زنان نامگذاری شده و شعار امسال “سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان” است.

وی ادامه داد: جامعه باید نسبت به سلامت زنان حساس باشد زیرا زنان 49 درصد جامعه را تشکیل می دهند و علاوه بر اینکه در سلامت خود نقش دارند به طور غیرمستقیم در سلامت همسر و فرزندان خود نیز نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه در حال نزدیک شدن به دوران سالمندی است، افزود: جمعیت کشور ما در حال سالمندی است و تعداد سالمندان بالای 60 سال به اندازه تعداد فرزندان در آینده نخواهد بود که اعمال می شود. هزینه ها در دولت بنابراین سیاست وزارت بهداشت متوجه شهروندان جوان است بچه داشتن به این دلیل است که ازدواج ها دیر است و دیرتر بچه دار می شوند یا معمولاً تک فرزند می شوند.

رهبر خاطرنشان کرد: زنان در سن ازدواج باید به راحتی به موقع ازدواج کنند و ازدواج به تاخیر نیفتد. بچه داشتن سر وقت باش بچه داشتن در دوران پیری خیلی سخت است.

وی در خصوص شایع ترین بیماری در زنان گفت: شایع ترین بیماری در زنان پوکی استخوان است زیرا تغذیه ما در سنین نوجوانی مناسب نیست و باید در این دوران سبک زندگی سالم داشته باشیم البته برخی از بیماری ها مختص زنان است، از جمله به عنوان سرطان سینه و دهانه رحم نیز در مرکز بهداشت این برنامه رایج است.روش های خاصی برای شناسایی آنها ابداع شده است.

وی افزود: افسردگی پس از زایمان یکی دیگر از بیماری های زنان است که برای آن نیروهای بهداشتی در مرکز قرار گرفته و قابل مراجعه هستند. افسردگی ممکن است مشکلی ساده به نظر برسد، اما به مرور زمان مشکلاتی را ایجاد می کند و در کوچکترین چیزهایی که به افراد فشار وارد می کند خود را نشان می دهد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه باروری و شیردهی نقش مهمی در سلامت زنان دارد، خاطرنشان کرد: جسم، روح و غریزه زن برای مادر شدن، اگرچه کودکان از عروسک ها به عنوان مادر استفاده می کنند. اما اکنون به دلیل آمادگی جسمانی و سایر مشکلات باروری را به تعویق می اندازد و در هنگام شیردهی حتی با علم به خوب بودن شیر مادر برای پیشگیری از سرطان سینه شیر نمی دهند یا باروری تاثیر مستقیمی بر سلامت اندام های تناسلی دارد، اما این تصور غلط گفته شده است که باروری و شیردهی برای زنان مناسب نیست.

وی ادامه داد: خانمی که باردار نیست مشکلات روحی و روانی زیادی دارد یا مادری که نمی تواند به فرزندش شیر بدهد و با او ارتباط مستقیم داشته باشد دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به سقط جنین های عمدی یادآور می شود: سقط جنین چند نوع است، اول سقط های خود به خودی به دلیل مشکلات جسمی جنین، سقط های عمدی و مجرمانه که افراد می خواهند سقط کنند و از نظر اخلاقی و شرعی صحیح نیست. گاهی اوقات سقط کامل انجام نمی شود، جنین با نقص به دنیا می آید یا با استفاده از داروها یا روش های مکانیکی که علاوه بر عفونت، احتمال از دست دادن مادر و ترک بقایای جنین نیز وجود دارد، اما معمولاً سقط عفونی است. اتفاق افتاد که سلامت مادرش را تحت تاثیر قرار داد. .

رهبری در پایان توصیه کردند: داشتن سبک زندگی سالم و داشتن بدنی سالم بسیار مهم است، بنابراین توجه به سلامت دختران از دوران کودکی ضروری است. در مدارس توزیع شده و آموزش در مراکز بهداشتی نیز موجود است.

دکمه بازگشت به بالا