مطالب میجیک

مصرف موز برای سلامت قلب زنان مفید است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی D News، محققان می گویند آووکادوها و ماهی قزل آلا بجز آنها همچنین از نظر پتاسیم بسیار غنی هستند و به مبارزه با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و کاهش فشار خون کمک می کنند. از دیگر غذاهای غنی از پتاسیم می توان به انواع سبزیجات، میوه ها، آجیل، دانه ها، محصولات لبنی و ماهی اشاره کرد.

دکتر”تحویل فوگت“، سرپرست تیم تحقیقاتی و استاد نفرولوژی متخصص بالینی در دانشگاه آمستردام در هلند، گفت: ثابت شده است که مصرف زیاد نمک با فشار خون بالا و خطر مرتبط است. عفونت با حملات قلبی و سکته مرتبط است.»

گفت: توصیه. سلام سلامت بر محدود کردن مصرف نمک تمرکز دارد. پتاسیم به بدن کمک می کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند. ما دریافتیم که پتاسیم رژیم غذایی با بیشترین فواید سلامتی در زنان مرتبط است.

این مطالعه شامل تقریباً 25000 مرد و زن بریتانیایی در گروه سنی 40 تا 79 سال بود که بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی بین سال آنها 1993 و 1997 بودند. شرکت کنندگان پرسشنامه ای در مورد عادات سبک زندگی و فشار خون و نمونه ادرار تکمیل کردند.

پتاسیم و سدیم ادرار برای اندازه گیری میزان مصرف گدایی کردن تبدیل شود.

محققان دریافتند زمانی که مصرف پتاسیم در زنان افزایش می یابد، فشار خون کاهش می یابد.

به ازای هر 1 گرم افزایش پتاسیم در روز، فشار خون سیستولیک این میزان برای این زنان 2.4 میلی متر جیوه کمتر بود. هیچ ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در مردان یافت نشد.

شرکت کنندگان به مدت 19.5 سال پیگیری شدند. در این مدت، 55 درصد از شرکت کنندگان در بیمارستان بستری شدند و یا به دلیل بیماری قلبی فوت کردند.

محققان دریافتند افرادی که بالاترین پتاسیم مصرفی را دارند، 13 درصد کمتر در معرض خطر مشکلات قلبی هستند.

این مطالعه نشان می دهد که در افراد 7 درصد خطر عفونت برای مشکلات قلبی و در زنان 11 درصد کمتر است.

نتایج نشان می دهد که پتاسیم به حفظ سلامت قلب کمک می کند، اما زنان بیشتر از مردان سود می برند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 3.5 گرم پتاسیم و کمتر از 2 گرم سدیم (5 گرم نمک) در روز مصرف کنند.

110 گرم موز حاوی 375 میلی گرم پتاسیم است. ماهی سالمون بجز کوک 155 گرم 780 میلی گرم پتاسیم دارد. 140 گرم سیب زمینی 500 میلی گرم و 1 فنجان شیر 375 میلی گرم پتاسیم دارد.

دکمه بازگشت به بالا