اقتصادی

کارگران ساختمانی یک گام تا بیمه تامین اجتماعی

نایب رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد: با حل موضوع اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کار ساختمانی، امکان برخورداری کارگران ساختمانی منتظر بیمه تامین اجتماعی فراهم شود. در اسرع وقت.

هادی ساداتی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به رد مصوبه هیأت امنا با طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. هیأت امنا ولی از هیئت برنگشته ولی اجباری است و باید اجرا شود.

وی در توضیح این ایراد گفت: در اصلاحیه باید دستورات و برنامه ریزی ها به ترتیبی تدوین شود که منابع درآمدی مشخص و تشریح شود، اما ترتیب منابع درآمد مشخص نیست. در کمیسیون اجتماعی حل شد.

ساداتی ادامه داد: ایراد بعدی درباره کارگروه است که اصلاح می شود و هر دو ایراد صوری و ماهوی است که توسط کمیسیون اجتماعی انجام می شود و مذاکرات لازم با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در عین حال از عدم دعوت از نمایندگان حوزه کارگری در جریان بازنگری ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی و رفع مشکل گلایه کرد و گفت: متاسفانه به طور کامل به جلسه-جلسه نیامدیم که حضور نمایندگان کارگری در توافقنامه و تکمیل و تدوین برنامه‌هایی ضروری است، اما کاری برای نمایندگان کارگری انجام نمی‌شود.

ساداتی درباره تعداد کارگران ساختمانی در انتظار بیمه نیز گفت: تعداد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه در سال های 1398 و 1399 840 هزار نفر بوده که در حال حاضر کمتر از 600 هزار نفر بیمه شده اند.

به گفته وی، بر اساس آمار حدود یک میلیون و 300 هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 600 هزار نفر پرداخت کننده بیمه هستند و 650 هزار کارگر ساختمانی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا