اقتصادی

پیشنهاد ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه انجمن شرکت های هواپیمایی درخواست افزایش 100 درصدی بلیت را به شورای عالی حمل و نقل ارائه کرد که مقرر شد به ستاد تنظیم بازار ارسال شود، گفت: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده است اما به معنای افزایش 100 درصدی نیست.

به گزارش میجیک، اگرچه برخی از شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را افزایش دادند، اما در دو ماه گذشته شرکت هواپیمایی برای تغییر قیمت به شدت جنگید، این اتفاق نیفتاد و با وجود اختلالاتی که برخی ایرلاین ها انجام دادند. این سازمان اعلام کرد افزایش قیمت ها منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با افزایش قیمت ها بدون تایید ستاد تنظیم مقررات برخورد می شود.

در تیرماه 1400، شرکت هواپیمایی 30 درصد قیمت پروازهای داخلی را افزایش داد، البته در همان زمان اعلام شد که این اقدام غیرقانونی است و در پایان آبان ماه، قیمت بلیت پروازهای داخلی حدوداً افزایش یافت. 10 درصد تا نرخ جدید از اول آذر 1400 اعمال شود و از آن زمان تاکنون تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد.

قیمت بلیت هواپیما به مدت 22 ماه بدون تغییر باقی مانده است

در همین راستا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت هواپیما. ، او گفت. : بنا به پیشنهاد انجمن شرکت های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت هواپیما مطرح شد که چرا مدت هاست قیمت بلیت هواپیما تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: در سال 1400 و 1401 افزایش قیمتی نداشته است، در واقع از تیرماه 1400 تا کنون تقریبا 22 ماه بدون افزایش بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش زیادی از هزینه های شرکت های هواپیمایی بر اساس آن است و همچنین حقوق و تورم، پیشنهاد این انجمن در اردیبهشت سال گذشته 40. -45 درصد افزایش بود. در قیمت بلیت که سازمان هواپیمایی در سال 1401 با 30 درصد مصوبه ایالتی در شورای عالی موافقت کرد، اما این افزایش قیمت از اردیبهشت سال گذشته به دلایل متعددی اجرا نشد.

دفتر مرکزی تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام کرد

به گفته محمدی بخش، در مدتی که افزایش قیمت اتفاق نیفتاد، انجمن شرکت های هواپیمایی درخواست جدیدی را برای افزایش 100 درصدی به شورای عالی حمل و نقل ارسال کرد که مقرر شد این درخواست به ستاد تنظیم بازار ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز گرفته شده است اما به معنای افزایش 100 درصدی نیست و تلاش می کنیم به شرکت هواپیمایی کمک کنیم که باید در شرایط استاندارد فعالیت کند و چالش جدی برای این امر ایجاد نشود. . صنعت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خاتمه گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمان که نظر ستاد تنظیم بازار گرفته شود، می توان این تغییر را اجرایی کرد.

به گزارش میجیک، محمدی بخش گفته است صنعت هوانوردی نیازمند این اصلاح است و در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا